ايجاد زنجيره هتلداري ميان کشورهاي اسلامي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/8602
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
رئيس اتاق بازرگاني و توسعه تجارت ايران در مراسم افتتاح نخستين کنفرانس گردشگري سلامت کشورهاي اسلامي پيشنهاد ايجاد زنجيره هتلداري در ميان کشورهاي اسلامي را مطرح کرد.

به گزارش بنا (bena)، محمد نهاونديان، رئيس اتاق بازرگاني و توسعه تجارت ايران گفت: ما بايد زنجيره هتل‌هاي اسلامي را ايجاد کنيم تا بتوانيم خدماتي يکسان و مشابه را به گردشگران ارائه دهيم.

وي افزود:در بخش گردشگري سلامت به دنبال اين هستيم که دو حوزه خدمات گردشگري و سلامت را در کنار يکديگر قرار دهيم چرا که ترکيب اين دو حوزه تأکيد ما بر جنبه مورد بررسي گردشگري سلامت را بيشتر مي‌کند.

وي با تأکيد بر لزوم توسعه گردشگري سلامت ميان کشورها به صورت تعامل چند جانبه گفت: کشورهايي که مشترکات فرهنگي دارند از مزيت‌هاي بهتري نسبت به ساير کشورها در تعامل براي توسعه گردشگري در حوزه‌هاي مختلف به ويژه سلامت برخوردارند.

نهاونديان با بيان اينکه در گردشگري آنچه بايد مورد توجه قرار گيرد خدمات است، افزود: در اقتصاد امروز جهان بايد بدانيم از کل توليد ناخالص جهاني 3/64 درصد مربوط به بخش خدمات است و اين خود تأکيدي بر توجه به اين موضوع است.

وي يادآور شد:‌تراز کشورهاي به اصطلاح صنعتي در بخش خدمات به طور عمده مثبت است و متأسفانه شاهديم تراز خدمات در کشورهاي در حال توسعه به طور غالب منفي است.

رئيس اتاق بازرگاني و توسعه تجارت ايران متذکر شد: حوزه گردشگري سلامت از جنبه استراتژيک براي کشورهاي اسلامي حائز اهميت است و آنچه بايد مورد توجه قرار گيرد اينکه بدانيم در اين رابطه استراتژيک مي‌خواهيم منفعل بمانيم و يا اينکه ظرفيت‌هاي موجود از طريق تعامل کشورها در کنار يکديگر قرار دهيم تا همگان از آن استفاده کنند.

وي خاطر نشان کرد: تمامي 57 کشور عضو سازمان کنفرانس اسلامي و فعال در حوزه گردشگري سلامت بايد طوري در کنار يکديگر قرار بگيرند تا بتوانند خدمات خود را به نحو مطلوب در اختيار گردشگران قرار دهند./200

شناسه خبری: 8602

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو