توسعه گردشگري سلامت در دستور کار دولت است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/8601
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: با توجه به ظرفيت بالاي کشور در ارائه خدمات پزشکي استاندار به بيماران خارجي در دستور کار دولت قرار دارد.

به گزارش بنا (bena)، حميد بقايي در پيامي که به نخستين کنفرانس گردشگري سلامت کشورهاي اسلامي در مشهد ارسال کرد، افزود: جمهوري اسلامي ايران به لحاظ برخورداري از بخش خصوصي کارآمد و توانمند وجود پزشکان متعهد و متخصص ايراني و همچنين مراکز درماني مجهز و معتبر با استاندارهاي جهاني ارائه خدمات به روز با حداقل هزينه‌هاي درمان و بسياري از توانمندي‌هاي بالقوه ديگر برنامه‌ريزي گسترده در زمينه توسعه گردشگري درماني و سلامت در حوزه کشورهاي اسلامي را در دستور کار خود قرار داده است.

وي اضافه کرد: بي‌شک شناسايي توانمندي‌ها و پتانسيل‌هاي کشورهاي اسلامي در زمينه‌هاي علمي و تخصصي مرتبط، دستيابي به استانداردهاي کيفي قابل قبول اين کشورها، تبادل تجربيات موفق در زمينه گردشگري درماني و سلامت و شناخت نيازها و انتظارات گردشگران سلامت و درماني در کشورهاي ميزبان از جمله اهداف نخستين کنفرانس گردشگري سلامت کشورهاي اسلامي است.

وي گفت: اين کنفرانس مجال است تا ملت‌ها، دولت‌ها و سازمان‌هاي فعال در عرصه درمان و گردشگري گرد هم آمده و ساز و کارها و راهبردهاي مناسبي را براي توسعه گردشگر سلامت و شبکه‌سازي در اين عرصه گسترش دهند.

در مراسم افتتاحيه نخستين کنفرانس گردشگري سلامت کشورهاي اسلامي هيچ يک از مسئولان وزارت بهداشت و سازمان ميراث فرهنگي حضور نداشتند./200

شناسه خبری: 8601

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو