کانون جهانگردي تنها مرجع مورد تاييد پليس در امداد خودرو

لینک کوتاه: freena.ir/detail/8273
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
کليات طرح واگذاري مسئوليت سازماندهي جرثقيل‌هاي حمل خودرو و اتومبيل‌هاي امدادي به کانون جهانگردي و اتومبيلراني در ديدار و مذاکرات في‌مابين مديرعامل کانون با معاون طرح و برنامه فرماندهي انتظامي تهران بزرگ به تصويب رسيد.

به گزارش بنا (bena)، فريبرز انصافي ، مدير عامل کانون جهانگردي و اتومبيلراني در اين ديدار همکاري نيروي انتظامي با کانون جهانگردي و اتومبيلراني را الگويي موفق براي تعميم اين طرح به ساير استان‌ها خواند گفت: تاکنون در مجموعه کانون جهانگردي و اتومبيلراني کارهاي زيادي در خصوص توسعه ناوگان امداد خودرو انجام شده است و امکاناتي وجود دارد که ما علاقمند به توسعه و گسترش آنها هستيم.

مديرعامل کانون جهانگردي و اتومبيلراني جمهوري اسلامي ايران افزود: تدوين و تهيه استانداردهاي مديريت خدمات خودروئي منطبق با استانداردهاي روز دنيا با همکاري راهنمائي و رانندگي و سازمان حمل و نقل جاده‌اي، تدوين و تهيه استاندارد شرايط و ضوابط امدادگران خودرو بر اساس مهارت‌هاي فني مورد تائيد استاندارد ارائه خدمات خودروئي، تبادل دانش و مهارت‌هاي توسعه خدمات گردشگري و اتومبيلراني با سازمان جهاني FIA و به روزرساني اطلاعات موجود در ايران از جمله اقداماتي است که در کانون انجام شده و ما آماده هستيم تا مجموع اين تجارب را در سازماندهي مباحث امدادخودرو به کار گيريم.

انصافي با اشاره به فعاليت‌هاي مختلف امداد خودرو کانون در راه‌هاي مواصلاتي کشور اظهار داشت: در حال حاضر کانون جهانگردي و اتومبيلراني در تمام استان‌ها نمايندگي داشته و تعداد زيادي از افراد متعهد و متخصص در اين رابطه با ما همکاري دارند.

وي توسعه و مشارکت کارکنان، خلاقيت و نوآوري، يادگيري و بهبود مستمر، سيستم محوري و مشتري مداري، تعهد و مسئوليت‌پذيري سازماني را از جمله ويژگي‌هاي بارز خانواده کانون به خصوص امداد خودرو ارزيابي کرد و سازماندهي مباحث امدادخودرو در کلان شهري چون تهران را با اتکا به خصايص فوق يک نياز مبرم دانست.

مديرعامل کانون جهانگردي و اتومبيلراني يکي از نکات مهم و کليدي در امور امدادي را يکپارچگي و وحدت ظاهري اين خدمات خواند و يادآور شد: ما اعتقاد داريم تمامي وسايط نقليه فعال در امور امدادي بايد داراي ظاهري متحدالشکل باشند تا هم امدادگران و هم مردمي که از اين خدمات استفاده مي‌کنند، آسوده خاطر باشند.

وي انتخاب افراد متخصص آشنا به کار را از ديگر نکات مهم اين نوع خدمات دانست و ادامه داد: در اينگونه کارها بايد افرادي به کار گمارده شوند که به مردم و وسايل نقليه آنها خسارتي وارد نکنند. مردم هم البته فهيم هستند و اگر با آنها به احترام و درست رفتار شود حتماً همکاري‌هاي لازم را خواهند داشت.

مديرعامل کانون جهانگردي و اتومبيلراني تاکيد کرد: با متحدالشکل شدن ظاهر جرثقيل‌هاي امدادي و درج شماره پيگيري، علاوه بر اينکه مردم مي‌توانند مشکلاتشان را پيگيري کنند امدادگران مي‌دانند که تمام کارهايشان نظارت مي‌شود.

وي همچنين از آمادگي کانون جهانگردي و اتومبيلراني براي پذيرش عضو خبر داد و گفت: کساني که به عضويت مجموعه کانون درآيند، از خدمات اين هلدينگ به طور ويژه بهره برده و تسهيلاتي مانند تخفيف در قيمت خدمات بهره خواهند برد.

انصافي با اعلام آمادگي کامل کانون جهانگردي و اتومبيلراني در اجراي طرح سازماندهي جرثقيل‌هاي حمل خودرو و اتومبيل‌هاي امدادي گفت: ما خوشحاليم که با نيروي انتظامي در اين رابطه همکاري مي‌کنيم و معتقديم اين کار فرهنگ‌سازي نظم اجتماعي است.

وي خاطرنشان کرد: در اين رابطه يک کارگروه مشترک با عوامل دخيل در اين امر تشکيل خواهد شد تا ساماندهي مناسبي در همين خصوص صورت گيرد.

معاون طرح و برنامه پليس تهران بزرگ و مدير خدمات و منابع بنياد تعاون نيروي انتظامي تهران بزرگ نيز در اين جلسه کانون جهانگردي و اتومبيلراني را تنها مرجع مورد تاييد پليس خواند و گفت: پليس راهور ناجا تنها کانون جهانگردي و اتومبيلراني را در اين کار به رسميت مي‌شناسد و از زمانيکه کانون جهانگردي و اتومبيلراني آمادگي داشته باشد، قرارداد اين کار منعقد و آرم کانون جهانگردي و اتومبيلراني روي تمام جرثقيل‌هاي حمل خودرو درج مي‌شود.

عباس بايرام عليزاده، تصريح کرد: با توجه به اينکه روزانه موتور سيکلت‌هاي زيادي در تهران بزرگ جمع آوري مي‌شوند، ضرورت دارد که خودروهاي کانون جهانگردي و اتومبيلراني نيز به کفي‌هاي حمل موتورسيکلت مجهز شوند.

عليزاده با اشاره به لزوم جمع‌آوري و ساماندهي جرثقيل‌هاي انفرادي ادامه داد: ما معتقديم تمام جرثقيل‌هاي امدادي بايد زير نظر کانون جهانگردي و اتومبيلراني درآيند، چراکه هم به نفع آن شرکت‌ها و هم به نفع مردم است.

وي اجراي درست اين طرح را الگويي براي ساير استانها عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 500 جرثقيل در نظارت ناجا بوده و با اجراي طرح ساماندهي، ساير استان‌ها نيز به اين طرح ملحق مي‌شوند.

معاون طرح و برنامه پليس تهران بزرگ در پايان گفت: ما در حال حاضر 11 سرکلانتري داريم و کانون جهانگردي و اتومبيلراني بايد براي ساماندهي جرثقيل‌هاي حمل خودرو 11 شرکت پيمانکار براي اين سرکلانتري‌ها قرار دهد تا تمرکز و انسجام بخشي به جرثقيل‌هاي حمل خودرو و مباحث امدادي با سرعت بيشتري پيگيري شود.

202




شناسه خبری: 8273

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو