نشست‌هاي تخصصي اجلاس FIA با حضور کانون جهانگردي و اتومبيلراني

لینک کوتاه: freena.ir/detail/8159
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
کانون جهانگردي و اتومبيلراني جمهوري اسلامي ايران 10 تا 16 آبان _ يکم تا هفتم نوامبر _ در اجلاس فدراسيون جهاني اتومبيلراني FIA پاريس، حضور خواهد داشت.

به گزارش بنا (bena) اين گردهمايي سالانه بوده و در رابطه با موضوعات مختلف از جمله برگزاري رالي‌ها، صدور اسناد و گواهينامه، مشکلات و مسائل کشورهاي مختلف در حوزه گردشگري و اتومبيلراني بحث و بررسي مي‌شود.

مديرعامل کانون جهانگردي و اتومبيلراني در همين خصوص گفت: سال گذشته جمهوري اسلامي ايران با موضوع تعويض پلاک‌هاي ترانزيت در اين اجلاس حضور يافت و در سال جاري نيز بنا دارد در رابطه با صدور گواهينامه‌هاي بين‌المللي و ديگر مدارک بين‌المللي در اين اجلاس شرکت کند.

فريبرز انصافي خاطرنشان کرد: فدراسيون بين المللي اتومبيلراني FIA سازماني غيرانتفاعي است که بيش از 160 سازمان اتومبيلراني را از 120 کشور در پنج قاره گردهم آورده است. اين فدراسيون مسائلي نظير ايمني، تحرک و پويايي، محيط زيست و قوانين مصرف‌کنندگان را فعالانه ارتقا داده و از منافع اتومبيلرانان و جهانگردان در سازمان ملل، اتحاديه اروپا و ساير سازمان‌هاي بين‌المللي حمايت مي‌کند.

وي افزود: کانون جهانگردي و اتومبيلراني جمهوري اسلامي ايران نيز با توجه به سابقه طولاني خود در توسعه جهانگردي از بدو تاسيس به عضويت سازمان‌هاي بين المللي FIA و AIT (اتحاديه بين‌المللي جهانگردي وابسته به سازمان ملل متحد) درآمد و فعاليت رسمي خود را در سطح جهان آغاز کرد.

انصافي يادآور شد: کانون جهانگردي و اتومبيلراني جمهوري اسلامي ايران به عنوان چهارمين مؤسسه رسمي کشور در سال 1317 بيش از 70 سال است که با هدف ارائه خدمات بهتر در تمامي ابعاد گردشگري مشغول ارائه خدمات به جهانگردان اعم از خارجي و ايراني است و تجربيات ارزشمند حاصل اين ايام را برگ زريني در توسعه، گسترش و تداوم هر چه مطلوبتر خدمات خود مي‌داند.

انصافي برگزاري اجلاس فدراسيون جهاني اتومبيلراني را در آبان سال‌جاري عنوان کرد و گفت: اين اجلاس هر سال در ماه اکتبر برگزار مي‌شد، اما امسال به مدت يک هفته دهم تا شانزدهم آبان در مقر اين فدراسيون يعني پاريس برگزار مي‌شود و شامل جلساتي مختلف تخصصي است که طولاني‌ترين آنها در حوزه اسناد و مدارک است که يک روز کامل کاري را به خود اختصاص مي‌دهد.

مديرعامل کانون جهانگردي و اتومبيلراني در پايان ابراز اميدواري کرد تا با توجه به حضور مستمر و هدفمند ايران در فيا و ديگر ارگان‌هاي جهاني مرتبط با گردشگري و صنايع وابسته، فصل جديدي از توسعه مناسبات گردشگري ميان کانون و اين اتحاديه‌ها گشوده شود.

انصافي در پايان توسعه خدمات صدور اسناد و مدارک بين‌المللي، توسعه نمايندگي هاي‌داخلي و نمايندگي‌هاي خارجي، گسترش تبليغات و نمايشگاه‌هاي گردشگري و توسعه ناوگان امداد خودرو را مهمترين محورهاي کاري کانون در سال جاري ذکر کرد.202

شناسه خبری: 8159

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو