مرکز آموزش عالي هتلداري راه اندازي مي شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/8023
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مدير گروه هتلهاي هما در افتتاح نخستين دوره کلاسهاي آموزش مديريت هتلداري توسط اين گروه از راه اندازي مرکز آموزش عالي هتلداري در اين مجموعه خبر داد.

به گزارش بنا (bena) محمد حسين برزين در اين مراسم با بيان اين مطلب تدوين مجموعه جزوات مقدماتي و پيشرفته هتلداري از اهداف ديگر راه اندازي اين کارگاهها خواند و در رابطه با ساير اهداف آن گفت : فراهم آوردن بستري مناسب در جهت توليد دانش در زمينه هتلداري ، تأليف مجموعه کتب مطابق با آخرين دستاوردهاي صنعت هتلداري ، جمع‌آوري و انتشار مقالات متخصصان،‌ صاحبنظران و محققان گروه هتل‌هاي هما از مهم ترين اهداف گروه هتلهاي هما در راه اندازي اين کارگاهها است.

وي گروه هتل‌هاي هما به عنوان يک زنجيره معتبر هتلداري در ايران که خدمات را با کيفيت بالا ارائه مي‌دهد و قريب به 40 سال تجربه در اين زمينه دارد خواند و تصريح کرد : گروه هتلهاي هما همواره در جهت ارتقاء کيفيت ارائه خدمات خود براي " موضوع آموزش" اهميت ويژه‌اي قائل بوده است چرا که به ارتباط کيفيت ارائه خدمات و مهارت‌ کارکنان به خوبي پي برده است و اين روندي است که کليه هتل‌هاي معتبر بين‌المللي طي مي‌کنند.

برزين در رابطه با لزوم راه اندازي اين کارگاهها نيز اذعان داشت : با توجه به حقايق مورد ‌اشاره و ديد سيستمي که گروه نسبت به صنعت گردشگري و هتلداري کشور دارد تصميم به تأسيس مرکز آموزش هتلداري گرفتيم تا از اين طريق بتوانيم نقش خود را در ارتقاء کمي و کيفي اين صنعت ايفاء کرده ايم .

وي با اشاره به لزوم تربيت نيروهاي متخصص هتلداري در راستاي ارتقاء سطح کيفيت ارائه خدمات افزود : تربيت مديران مياني و ارشد توانمند به منظور راهبري صنعت هتلداري ، ارتباط با مؤفق‌ترين هتل‌هاي زنجيره‌اي دنيا و بنچ مارک با آن‌ها ، ارتباط با معتبرترين مؤسسات، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشي توليد دانش بين‌المللي و استانداردسازي کليه هتل‌هاي زنجيره‌اي هما مطابق با استانداردهاي بين‌المللي ايزو و گردشگري نيز در اين دوره ها مد نظر گروه هتلهاي هما است.

مدير گروه هتلهاي هما با تاکيد بر بهره گيري از استاندارهاي آموزشي روز دنيا بيان داشت : سعي شده تا اين مرکز براساس استانداردهاي آموزشي طراحي شود و به منظور افزايش اثر بخشي آموزشي يک‌سري کارگاه‌هاي علمي پيش‌بيني شده که دانشجويان مي‌توانند علاوه بر افزايش دانش معرفت نظري و دانش تئوريک خود در زمينه مورد نظر به افزايش مهارت‌هاي عملي خود نيز بپردازند و به علاوه براي تکميل مهارت‌هاي خود و کسب کارآمدي لازم در تورهاي آموزشي ما به شهرستان‌ها شرکت کنند.

وي با اشاره به حضور علاقه‌مندان عمومي ، مؤسسات و سازمان‌ها از جمله وزارت امور خارجه، دانشگاه علامه طباطبايي و ساير دستگاه‌هاي دولتي و خصوصي در دوره‌هاي آموزشي گفت : علاوه به منظور افزايش ارتباطات دانشجويان و اساتيد، خبرگان و صاحبنظران سالن کنفرانس و سايت کامپيوتر مجهز به اينترنت پر سرعت طراحي شده که همه اين افراد مي‌توانند در هر زمان از آن‌ها استفاده نمايند.

مدير گروه هتلهاي هما مديريت منابع انساني به کارگيري سرمايه‌هاي انساني مؤثر به منظور دستيابي به اهداف سازماني دانست و گفت : در حقيقت يکي از مهمترين وظايف مديريت منابع انساني در سازمان‌ها "آموزش" است و آموزش در سازمان، به کمک مديران مي‌آيد تا به وسيله آن بتوان هزينه‌هاي زائد و دوباره کاري‌ها را کاهش داد، کيفيت محصولات و ارائه خدمات را بالاتر برد، آگاهي پرسنل و رضايت شغلي آن‌ها را بيشتر کرد و نهايتاً کارايي و اثربخشي سيستم را افزايش داد.

وي افزود : از طرفي با افزايش آگاهي مشتريان و نيازها و تقاضاهاي متغير آن‌ها، سازمان‌ها براي برآوردن نيازها و خواسته‌ها و جلب رضايت آنان ناچار به افزايش توانمندي‌ها و آگاهي پرسنل خود مي‌شوند. اهميت اين موارد در سازمان‌هاي خدماتي مثل هتل‌هاي دو چندان مي‌شود زيرا محصول، همزمان توليد و مصرف مي‌شود و ديگر بين توليد و مصرف زماني براي اصلاح اشتباهات نيست و اين نيروي انساني است که بايد بتواند در مواقع لازم تصميم‌گيري‌هاي درستي انجام دهد.

گفتني است روز گذشته کارگاه آموزشي گروه هتلهاي هما با حضور مسئولين ذيربط افتتاح شد.202


شناسه خبری: 8023

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو