جشنواره و نمايشگاه گردشگري در کاخ موزه گلستان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/7660
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
برنامه‌هاي عمومي و تخصصي بزرگداشت هفته گردشگري از سوي اداره کل ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران تشريح شد.

به گزارش بنا (bena) به نقل از روابط عمومي اداره کل ميراث فرهنگي ،صنايع دستي و گردشگري استان تهران ،محمد ابراهيم لاريجاني - مديرکل ميراث فرهنگي ،صنايع دستي و گردشگري استان تهران برگزاري برنامه‌هاي متنوع فرهنگي وهنري و افتتاح چندين پروژه سرمايه‌گذاري را از جمله مراسم بزرگداشت هفته گردشگري در اين استان دانست و گفت: اين برنامه‌ها با برگزاري جنگ شادي در کاخ موزه گلستان آغاز مي‌شوند.

وي ادامه داد: در اين برنامه که از 5 تا 10 مهرماه در کاخ موزه گلستان ادامه خواهد داشت با همکاري جامعه هنرمندان صداوسيما و هنرمندان موسيقي آييني برگزار مي شود که مردم مي‌توانند از برنامه‌هاي متنوع اين هفته که بخش هاي مختلفي مانند طنزپردازي، شاهنامه خواني، برنامه‌هاي کودک و نوجوان و موسيقي سنتي را دربر‌دارد، استفاده کنند.

لاريجاني با بيان اينکه جُنگ هفته گردشگري در کاخ موزه گلستان هرشب از ساعت 20 تا 23 برگزارمي‌شود ، يادآورشد: نمايشگاه گردشگري و صنايع دستي نيز با حضور سفره خانه‌هاي سنتي، دفاتر خدمات مسافرتي، برخي ازهتلدران و هنرمندان صنايع دستي و هنرهاي سنتي به همراه توليد صنايع دستي، فروش تور و عرضه خدمات گردشگري از ديگر برنامه‌هايي است که همزمان با جنگ شادي هفته گردشگري در کاخ موزه گلستان برپا خواهد بود.

وي يادآورشد: تورهاي شبانه تهران‌گردي هرشب در ايام هفته گردشگري با تخفيف ويژه فعالند و خانواده ها مي‌توانند علاوه بر شرکت در برنامه‌هاي فرهنگي ،هنري کاخ موزه گلستان از اين تورها نيز بهره ببرند.

مديرکل ميراث فرهنگي ،صنايع دستي و گردشگري استان تهران همچنين از برگزاري مراسم تقدير ازفعالان صنعت گردشگري ، سرمايه گذاران برتر، هنرمندان صنايع دستي و پيشکسوتان عرصه ميراث فرهنگي خبر داد و افزود: همزمان با هفته گردشگري تعدادي از هنرمندان و پيشکسوتان و بخش خصوصي موفق و سرمايه گذاران برتر شناسائي و ازبين آنها برترين و موثرترين افراد انتخاب و در مراسم اختتاميه جشنواره گردشگري تهران از آنها تقدير و تجليل خواهد شد.

وي همچنين به افتتاح پروژه هاي مختلف سرمايه گذاري استان تهران در هفته گردشگري اشاره کرد و گفت: هتل آپارتمان 10 طبقه تهران درخيابان سپهبد قرني با سرمايه‌گذاري 5 ميليارد تومان، فازدوم ( رستوران و مرکز پذيرائي) شهربازي و مجموعه بازي‌نو شهرستان ملارد با 6 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري در اين هفته افتتاح مي‌شوند.

به گفته وي مجتمع تفريحي گردشگري درشهر آبعلي سرمايه گذاري نيز توسط بخش خصوصي در زميني به مساحت 5 هکتار با 33 ميليارد تومان سرمايه گذاري پيش بيني شده نيز در اين هفته کلنگ زني مي‌شود.

لاريجاني همچنين به بازديد مديران و دست اندرکاران صنعت گردشگري از مجتمع اقامتي در حال ساخت فرودگاه حضرت امام (ره) اشاره کرد و يادآورشد: در هفته گردشگري موزه فرهنگ وهنر شهريار، پايگاه‌هاي پژوهشي، باستانشناسي ، گردشگري با هدف گسترش پژوهش و مطالعه درحوزه ميراث فرهنگي و تاريخ استان با محوريت شهرهاي ري، دماوند و غرب استان نيز افتتاح مي شوند.

مديرکل ميراث فرهنگي ،صنايع دستي و گردشگري استان تهران اضافه کرد : رونمائي ازسيستم اطلاع‌رساني جاذبه هاي گردشگري استان نيز از ديگر برنامه‌هاي هفته گردشگري است که درآن اطلاعات جغرافيايي جاذبه هاي گردشگري با وارد کردن شماره چهار رقمي 6467 به سيستم قابل دسترسي است.

لاريجاني خاطرنشان کرد: اهداي بسته فرهنگي معرفي جاذبه‌هاي گردشگري استان به فرمانداران ، شهرداران وروساي ادارات شهرستانها، شوراهاي شهروروستا ، دهياران با هدف آشنائي مسئولين محلي با جاذبه هاي گردشگري و ميراث فرهنگي و صنايع دستي استان و جلب مشارکت آنها در توسعه گردشگري ، حفظ ميراث فرهنگي و همچنين ترويج صنايع دستي، بازديد ازچند خبرگزاري و برگزاري نشست صميمانه با خبرنگاران و رسانه‌ها هم انديشي با رسانه ها در خصوص فرصتها و چالشهاي گردشگري استان از ديگر برنامه‌هاي اجرايي در هفته گردشگري هستند.200

شناسه خبری: 7660

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو