برگزاري کارگاه آموزشي سازمان يونسکو در کنار بازار تبريز

لینک کوتاه: freena.ir/detail/7531
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
براي بررسي و آموزش مسائل مربوط به آثار ثبت شده در حافظه جهاني يونسکو، کارشناسان اين سازمان، کارگاه سه روزه اي در تبريز برگزار مي کنند.

به گزارش بنا (bena) به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي، مهندس تراب محمدي در اين رابطه گفت: در اين کارگاه آموزشي که براي بررسي مسائل مرتبط با بناهاي ثبت جهاني برگزار خواهد گرديد، مهماناني از سازمان يونسکو و مديران پايگاه جهاني حضور خواهند يافت.

رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي افزود: در اين کارگاه آموزشي سه روزه، مسائل مرتبط با حفظ و نگهداري آثار جهاني با حضور مسئولان و کارشناسان بررسي خواهيد شد.

به گفته دبير کارگروه ثبت جهاني بازار تبريز، خانم جونکو تانيگوچي به همراه هياتي از کارشناسان منطقه اي يونسکو از روز 31 شهريور ماه ميهمان شهر تبريز خواهند بود تا ضمن ارائه آموزش هاي لازم به مسئولين پايگاههاي جهاني کشور، از مجموعه کليساهاي ثبت جهاني استان و بازار تاريخي تبريز که به تازگي به جمع آثار جهاني کشور پيوسته است بازديد کنند.

وي تصريح کرد: حضور اين گروه متخصص و همچنين مديران ديگر پايگاههاي جهاني از ساير استانها، فرصت خوبي براي آشنايي بيشتر با جاذبه هاي منحصر به فرد و جهاني کشورمان است و راه را براي تبادل اطلاعات و دستاوردها در حوزه حفظ و نگهداري اين گنجينه هاي جهاني هموارتر مي کند.

محمدي در خاتمه گفت: کارگاه آموزشي يونسکو تا روز دوم مهر ماه در تبريز ادامه خواهد يافت.

گزارش روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي در خاتمه مي افزايد: پس از کليساي سنت استپانوس، بازار تاريخي تبريز مرداد ماه سال جاري در سي و چهارمين جلسه سازمان يونسکو به ثبت در فهرست ميراث جهاني رسيد.

شناسه خبری: 7531

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو