جاذبه هاي گردشگري ايران به نمايشگاه جاتا مي روند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/7349
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
رئيس ستاد تبليغات و نمايشگاه ها سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت:دوم تا چهارم مهرماه سالجاري مطابق با 24 تا 26 سپتامبر ميلادي جمهوري اسلامي ايران براي 29 امين سال پياپي در نمايشگاه گردشگري جاتاي ژاپن حضور بهم مي رساند.

به گزارش بنا(bena) محمدحسين برزين، با اعلام اين خبر نمايشگاه گردشگري بين المللي جاتا را يکي از معتبر ترين نمايشگا ه هاي مرتبط با صنعت گردشگري در سطح جهان خواند و گفت: نمايشگاه جاتا به همت انجمن شرکت هاي گردشگري ژاپن برگزار مي شود و هدف آن ايجاد هماهنگي بين موسسه هاي گردشگري داخلي و خارجي و نيز توسعه صنعت گردشگري ژاپن تشکيل شده است.

وي افزود: انجمن شرکت هاي گردشگري ژاپن با برگزاري نمايشگاه بين المللي JATA تلاش دارد که علاوه بر آشنا سازي ژاپني ها با توانمندي هاي گردشگري جهان، ژاپن را به عنوان يک مقصد گردشگري به ساير طرف هاي خارجي معرفي کن و به دليل شمار زياد شرکت کنندگان و بازديدکنندگان محلي مناسب براي مذاکره و رايزني ميان آژانس ها، نهادها و شرکت هاي مرتبط با صنعت گردشگري و جهانگردي در سطح داخلي و بين المللي شمرده مي شود.

اين مقام مسئول انجمن آژانس هاي مسافرتي ژاپن را شامل 3 کميته تورهاي خروجي، تورهاي ورودي و تورهاي داخلي خواند و در رابطه با که انواع فعاليت هاي آن بيان داشت: انجمن آژانس هاي مسافرتي ژاپن فعاليت هاي مختلفي مانند برگزاري نمايشگاه و کنگره بين المللي JATA در راستاي حمايت سازمان هاي مسافرتي برگزارکننده تورهاي خروجي و محلي، اطلاع رساني و آموزش دارد. نمايشگاه بين المللي گردشگري JATA، امسال نيزمانند سال هاي گذشته در سه روز براي متخصصين و بازديد کنندگان عادي باز و قابل مراجعه خواهد بود.

وي مردم ژاپن را انسان هاي مهمان نواز و در عين حال اهل سفر و گردشگري دانست و اظهار داشت: امنيت، بهداشت،نظافت، آسايش، تأسيسات گردشگري مناسب، پرواز مستقيم، وسايل حمل و نقل منظم و وجود راهنماي ژاپني زبان در مقاصد گردشگري براي ژاپني ها بسيار اهميت دارد و کشورهايي در جذب توريست هاي ژاپني موفق بوده اند که با روحيه ژاپني ها آشنا و با برنامه ريزي مناسب توانسته اند اين مردمان منظم و فرهيخته را به کشور خود جذب نمايند.

برزين نمايشگاه جاتا را يکي از مهم ترين رويدادهاي گردشگري آسيا عنوان کرد و ادامه داد: طبق آمار اعلام شده تعداد بازديد کنندگان از نمايشگاه جاتا سال گذشته حدود بيش از 110 هزار نفر بوده که 71 هزار و 240 نفر آنها بازديد کننده عمومي و 39 هزار و 544 نفر بازديد کننده حرفه اي بوده اند همچنين 699 شرکت و سازمان از 151 کشور و منطقه در اين نمايشگاه حضور داشته اند ، که با توجه به نظرخواهي‌هايي که توسط بازديد کنندگان ارائه شده است 28 درصد اين بازديد کنندگان از نمايشگاه رضايت کامل و 58درصد رضايت داشته اند و ۱3درصد بقيه نظر مشخصي ارائه نکرده‌اند بنابراين بدون شک اين نمايشگاه بزرگترين واقعه صنعت گردشگري در آسيا قلمداد مي شود .

وي در رابطه با محل برگزاري اين نمايشگاه نيز گفت : محل برگزاري نمايشگاه جاتا مرکز نمايشگاه هاي بين المللي توکيو معروف به Tokyo Big Sight به عنوان يکي از مهمترين و بزرگترين مراکز برگزاري همايش ها و نمايشگاههاي تجاري و اقتصادي شناخته شده است و با بهره مندي از فضا و امکانات و تسهيلات نمايشگاهي منحصر به فرد در مرکز شهر توکيو واقع شده است . مساحت کل آن حدود 23 هزار و 873متر مربع است که از اين مساحت 80 هزار و 660 متر مربع آن به فضاي نمايشگاه اختصاص دارد و به سه بخش اصلي (سالن غربي، سالن شرقي و برج کنفرانس) تقسيم مي شود وتاسيس آن به سال 1996 ميلادي باز مي گردد.

رئيس ستاد تبليغات و نمايشگاه هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مساحت غرفه جمهوري اسلامي ايران 144متر مربع و در ابعاد ،12 متر در 12متر، بصورت چهار طرف باز و به شماره L-01 در سا لن شرقي شماره 2 بخش Middle East عنوان کرد و بيان داشت : غرفه هاي اسپانيا، سوريه، يمن وهواپيمايي اتحاد، همسايگان غرفه ايران در اين نمايشگاه هستند.

شناسه خبری: 7349

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو