منطقه ويژه پيام 200 هکتار زمين به سرمايه‌گذاران واگذار مي کند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/7233
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
به گفته مدير عامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي پيام ، اين منطقه آماده واگذاري 200 هکتار زمين به سرمايه‌گذاران بخش خصوصي است.

به گزارش بنا (bena) کاپيتان محمد نوروزي، مدير عامل منطقه ويژه پيام شب گذشته، در حضور سفراي زيمبابوه و ونزوئلا طي سخناني با بيان اين مطلب گفت: اين زمين‌ها طي 3 مرحله 56، 40 و 70 هکتاري به متقاضيان بخش خصوصي جهت سرمايه‌گذاري واگذار خواهد شد.

وي با اشاره به حضور شرکت‌هايي از کشورهاي ترکيه، کويت، چين و احتمالاً ژاپن براي سرمايه‌گذاري در منطقه ويژه اقتصادي پيام افزود: ما اميدواريم با نهايي شدن جذب سرمايه‌گذاران به منطقه ويژه اقتصادي پيام، اين منطقه به يک قطب قوي و مستحکم اقتصادي براي منطقه و به خصوص استان البرز تبديل شود.

مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي از حضور بيش از 60 شرکت و سرمايه‌گذار در اين منطقه خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر حدود 5 شرکت به توليد و فعاليت رسيده‌اند و مابقي آن‌ها در مرحله ساخت و ساز، سوله‌سازي و انتقال تجهيزات هستند.

نوروزي راه‌اندازي هاب‌پستي منطقه ويژه اقتصادي پيام را يکي ديگر از اقدامات مهم اين منطقه دانست و بيان داشت: با توجه به مجوزي که سازمان جهاني پست در انتقال مرسولات پستي به پيام داده است اميدواريم طي 6 ماه آينده اين فرودگاه بتواند در کوتاهترين زمان ممکن خدمات پستي ايران و خاورميانه را انجام دهد.

وي گمرک مستقر در منطقه ويژه اقتصادي پيام را از ديگر امکانات مزاياي آن ناميد و گفت: عزيزان زحمت‌کش و توانمندي در اين مجموعه مستقر هستند و با رايزني‌هايي که ظرف چند ماه گذشته شد ترانزيت به مجموعه ما واگذار شد و اميدواريم به زودي گمرک استان البرز را نيز در فرودگاه پيام راه‌اندازي کنيم.

پرديس بين ‌المللي پيام راه‌اندازي مي‌شود

کاپيتان نوروزي يکي از برنامه‌هاي مهم منطقه ويژه پيام را راه‌اندازي پريس بين‌المللي پيام عنوان کرد و اظهار داشت: تاکنون دانشگاه‌هاي علوم پزشکي، شهيد بهشتي و صنعتي اميرکبير در خواست‌هايي مبني بر تحويل زمين و ساخت پرديس دانشگاهي بين‌المللي به منطقه ويژه اقتصادي پيام داده‌اند و در حال حاضر با امکانات موجود کارشان را شروع کرده‌اند.

وي تاکيد کرد: ما اميدواريم به زودي بتوانيم با واگذاري 100 هکتار زمين به اين دانشگاه‌ها شاهد راه‌‌اندازي و ايجاد پرديس بين‌المللي پيام نيز باشيم.

مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي پيام همچنين در رابطه با ساخت نمايشگاه بين‌المللي کرج يک شهرک مسکوني و بازارچه‌اي در کنار آن اظهار داشت: به دنبال بازديد نمايندگان مجلس و ابراز تمايل براي راه‌اندازي نمايشگاه بين‌المللي کرج، با واگذاري 4 هکتار زمين در صدد راه‌اندازي اين نمايشگاه هستيم همچنين اميدواريم بتوانيم يک شهرک مسکوني و بازارچه‌اي از توليدات منطقه را در کنار آن داشته‌ باشيم.

اين شهرک داراي کليه امکانات مورد نياز شهروندان مانند پمپ بنزين معمولي و GNG، هتل، رستوران، فروشگاه‌هاي بزرگ و ... خواهد بود و حتي پارکينگ بزرگي براي انواع خودروي سبک و ترانزيتي در نظر گرفته خواهد شد.

وي خاطر نشان کرد: براساس توافقات صورت با مترو نيز مقرر شد‌ه است دو ايستگاه از مترو منتهي به کرج يکي در جلوي نمايشگاه و ديگري در جلوي فرودگاه پيام قرار گيرد. علاوه بر اين اتوبان مهرشهر_ماهدشت چهار خطه شد و اتوبان گرم‌دره اجازه عبور از شمال فرودگاه پيام را داشته باشد.

/202

شناسه خبری: 7233

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو