صعود 10 پله اي بندر شهيد رجايي در ميان بنادر جهان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/7064
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
بندر شهيد رجايي را در سال گذشته ميلادي با 10 پله صعود نسبت به سال قبل از آن،چهل و نهم دنيا قرار گرفت اين در حالي است که بنادر لوهاور فرانسه، سانتوس برزيل و کوبه ژاپن نيز در همين جايگاه قرار گرفته اند.

به گزارش بنا(bena)، عليرضا چشم جهان، مدير امور کانتينر و لجستيک شرکت تايدواتر در خصوص عملکرد عمده ترين بنادر کانتينري جهان در سال گذشته ميلادي گفت: عملکرد اين بنادر در سال 2009 ميلادي نسبت به سال 2008 با 10 درصد کاهش همراه بود و اين موضوع حاصل رشد منفي فعاليت حدود 70 درصد از 120 بندر برتر کانتينري دنيا بدليل تداوم بحران در اقتصاد جهاني و کاهش ميزان مبادلات تجاري بوده است.

وي در خصوص ادامه روند فوق در سال جاري ميلادي تصريح کرد: منابع موثق پيش بيني کرده اند عملکرد کانتينري بنادر دنيا در سال 2010 ده درصد رشد کند و جمعا به 440 ميليون TEU کانتينر برسد که رشد عمليات کانتينري بنادر مهم کانتينري جهان در 6 ماهه اول سال 2010 مويد آن است.

به گفته مدير امور کانتينر و لجستيک شرکت تايدواتر خاورميانه، با وجود بحران اقتصادي دنيا و اعمال تحريم ها، عملکرد کانتينري بندر شهيد رجايي در سال 2009 نسبت به سال 2008 حدود 11 درصد رشد داشت که عمدتا به علت شيب مثبت آمار واردات کشور و جذب حدود 300 هزار TEU کانتينر ترانشيپي براي اولين بار بود.

وي جايگاه بندر شهيد رجايي را در سال گذشته ميلادي با 10 پله صعود نسبت به سال قبل از آن،چهل و نهم دنيا عنوان کرد و گفت: اين در حاليست که بنادر لوهاور فرانسه، سانتوس برزيل و کوبه ژاپن نيز در همين جايگاه قرار گرفته اند.

وي ادامه داد: آنچه بيشتر از اين موفقيت جلب نظر مي کند کاهشي است که در عملکرد بندر جبل علي امارات هم بواسطه تاثيرات بحران اقتصادي و هم بدليل جذب شدن کانتينرهاي ترانشيپي آن به بندرعباس بوجود آمد و به سقوط يک پله اي اين بندر در رده بندي جهاني منجر شد.

مدير امور کانتينر و لجستيک تايدواتر خاورميانه، به عملکرد بندر شهيد رجايي در نيمه اول سال 2010 ميلادي اشاره کرد و افزود: بندر شهيد رجايي در اين مدت در زمينه عمليات کانتينري 41 درصد رشد داشته که اين رشد را مي توان در افزايش 34 درصدي واردات، 99 درصدي صادرات، 56 درصدي ترانزيت خارجي ، 106 درصدي ترانشيپ و 8 درصدي کانتينر خالي دسته بندي کرد.

وي افزود: در شش ماهه اول سال 2010 ترانزيت خارجي و ترانشيپ 29 درصد از ترافيک کانتينري بندر شهيد رجايي را به خود اختصاص داده و مابقي به واردات و صادرات و اکانتينر خالي تعلق داتشه است.

شناسه خبری: 7064

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو