مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز از تعریض و ایمن سازی جاده نیروگاه سیکل ترکیبی تا منطقه ویژه اقتصادی شیراز خبر داد و گفت: جاده نیروگاه سیکل ترکیبی تا منطقه ویژه اقتصادی شیراز با تامین اعتبارات، حمایت و پیگیری های نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و دستگاه های زیربط سازمان مدیریت وبرنامه ریزی، راه و شهرسازی و شهرداری شیراز تعریض شد.
به گزارش فرینا به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی شیراز، سعید مصفا با بیان این مطلب افزود: با اهتمام و تامین مالی توسط منطقه ویژه اقتصادی شیراز و حمایت نمایندگان محترم مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، راه و شهرسازی، شهرداری و شورای محترم اسلامی شهر شیراز جاده نیروگاه سیکل ترکیبی تا منطقه ویژه اقتصادی شیراز پس از سالها تعریض و ایمن سازی شد.
وی با اشاره به مشکلات عدیده جاده نیروگاه سیکل ترکیبی تا منطقه ویژه اقتصادی شیراز، خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات این جاده پیگیریهای فراوانی انجام گرفت و پس از چند سال بلاتکلیفی تعریض و ایمنسازی شد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز افزود: طرح تعریض مسیر جاده منطقه ویژه اقتصادی شیراز (جاده نیروگاه سیکل ترکیبی) حدود 4کیلومتر از بلوار خلیج فارس تا ورودی این منطقه ویژه اقتصادی است.
مصفا با اشاره به عملیات تعریض و احداث باند دوم جاده نیروگاه سیکل ترکیبی تا منطقه ویژه اقتصادی شیراز، گفت: این محور که یکی از محورهای پرتردد به شمار میرود زیر بار ترافیک قرار گرفت.
وی تصریح کرد: روزانه شاهد عبور خودروهای زیادی از مسیر جاده نیروگاه سیکل ترکیبی به منطقه ویژه اقتصادی شیراز بودیم که مشکلاتی را برای مردم ایجاد میکرد؛ از اینرو تعریض و ایجاد باند دوم این مسیر میتواند نقش مهمی در جهت رضایت و افزایش ایمنی مردم ایفا کند.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز در ادامه بیان کرد: با توجه به حجم گسترده فعالیتهای عمرانی منطقه ویژه اقتصادی شیراز و راهاندازی و بهرهبرداری پروژههایی مانند شهرک صنعتی پارس(غیر دولتی)، مجتمع خدماتی بین راهی و دهکده لجستیک باعث تردد روازنه تعداد زیادی وسائل نقلیه میشود که تعریض و ایمنسازی این محور نقش پررنگی در ایمنی و سلامت مردم ایفا میکند.
مصفا ادامه داد: این جاده یکی از راههای دسترسی به منطقه ویژه اقتصادی شیراز است که تعریض آن نقش زیادی در کاهش حوادث رانندگی دارد.
وی با اشاره به اینکه این محور مشکلات ایمنی برای خودروها و سرنشینهای آنها به وجود آورده بود، یادآور شد: مزیت اجرای این طرح کاهش تصادفات و ارتقای ایمنی و تردد خودروهای عبوری است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز با تاکید بر اینکه پروژه احداث باند دوم با هدف ارتقای ایمنی تردد انجام میشود، خاطرنشان کرد: ارتقای سطح کیفی و تعریض جاده نیروگاه سیکل ترکیبی به ویژه در محور منطقه ویژهاقتصادی نقش مهمی در ایمنی و رضایتمندی مردم، صنعتگران و رانندگان دارد.
مصفا خاطرنشان کرد: تنها نقطه حادثه خیز تقاطع ورودی منطقه ویژه اقتصادی شیراز جاده نیروگاه سیکل ترکیبی است که منطقه ویژه اقتصادی شیراز با انتخاب مشاور و تهیه طرح در مرحله نخست به تصویب شورای ترافیک شهرستان و بعد به تصویب نهایی شورای ترافیک استان فارس رسید و از طریق اداره راه و شهرسازی به پیمانکار ابلاغ شده است که در نهایت نسبت به اصلاح ورودی و خروجی اقدام شد.