آغاز واردات خودروهای هیبریدی به منطقه آزاد اروند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/69529
ساعت 06:37 يکشنبه 17 تير 1403
رئیس هیئت مدیره مديرعامل سازمان منطقه آزاد اروند خبرداد: پيرو مصوبات اخير هيئت دولت در سال گذشته و ابلاغيه اخير دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد كشور، واردات خودروهای هيبريدی به منطقه آزاد اروند آغاز شد.

َبه گزارش فرینا، علی زارعی گفت: پیرو مصوبات اخیر هیئت دولت در سال گذشته، در راستای خدمت رسانی به مردم شریف شهرستان های آبادان و خرمشهر ، ابلاغیه ای از سوی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور صادر شد که طی آن، شهروندان محترم می توانند خودروی هیبریدی وارد کنند.

وی افزود: طبق ابلاغیه صادره از سوی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، کلیه متقاضیان و اشخاص حقوقی واجد شرایط می توانند واردات خودروهای هیبریدی با حجم کمتر از 2500 سی سی و ارزش حداکثر 40 هزار دلار از محل سپرده ارزی خود آغاز نمایند.

مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر در حدود 45 هزار خودروی پلاک منطقه آزاد اروند در حال تردد هستند، این اقدام ، نوید بخش جهش در توسعه بازار رقابت و خدمت رسانی به مردم شریف آبادان و خرمشهر است و امیدواریم با آغاز فرآیند واردات خودورهای مذکور، شاهد حرکت به سوی بازاری جدید و فعال در حوزه حمل و نقل زمینی و خدمات رفاهی حمل و نقل نوین در منطقه باشیم.

علی زارعی در خصوص شرایط لازم برای واردات این خودورها به اروند گفت: سازمان منطقه آزاد اروند آمادگی ارائه خدمات به متقاضیانی که الزمات قانونی از قبیل افتتاح سپرده ارزی، ثبت آماری، دریافت تاییدیه استاندارد و ضوابط آلایندگی را دارند ارائه دهد که شهروندان محترم در چارچوب این شرایط می توانند اقدام به واردات نمایند.

این مقام مسئول افزود: شایان ذکر است که قبل از ابلاغ مصوبه مذکورفرآیند واردات خودروهایی از قبیل کامیون، ون، اتوبوس، مینی بوس و وانت های دو کابین و تک کابین هایلوکس به منطقه آزاد اروند نیز عملیاتی شده بود.

مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند در پایان خاطر نشان کرد: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به مدیریت بهبود کسب و کار و توسعه رقابت این سازمان مراجعه کنند.

آخرین اخبار

پروانه بهره‌برداری شش منطقه ویژه اقتصادی صادر شد + تصاویر
میزبانی از 36 هزار زائر افغانستانی توسط منطقه آزاد دوغارون
سرمایه‌گذاری 6000 میلیاردی انزلی در چهارماهه امسال/ رشد 350درصدی نسبت بمدت مشابه 1402
بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی 11 پروژه با سرمایه‌گذاری 67 همتی در «انزلی»
تبدیل وضعیت مشمولان قانون ایثارگری شاغل در سازمان منطقه آزاد اروند

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو