توسعه همکاری‌های صندوق ضمانت صادرات و چابهار

لینک کوتاه: freena.ir/detail/69377
ساعت 08:26 دوشنبه 21 خرداد 1403
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: منطقه آزاد چابهار از جایگاه استراتژیکی مهمی برخوردار است و می‌تواند در تجارت کشور اثرگذار باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار، سید امیر برهانی نائینی در دیدار با حمیرا ریگی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: دسترسی به حمل‌ونقل و بهره‌مندی از شبکه ریلی در منطقه آزاد چابهار، کریدور ریلی کشور را تقویت خواهد کرد. 

وی با اشاره به خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران اظهار داشت: این صندوق آمادگی دارد که با ضمانت‌نامه‌ها و بیمه‌نامه‌ها در جنبه‌های مختلف، دغدغه صادرکنندگان و سرمایه‌گذاران خارجی را مرتفع نماید.

حمیرا ریگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز در این دیدار با اشاره به قابلیت‌های منطقه آزاد چابهار گفت: بسیاری از کشورها برای سرمایه‌گذاری در این منطقه اعلام آمادگی کرده‌اند. 

وی با اشاره به اینکه موضوع ترانزیت و بحث تکمیل حمل‌ونقل منطقه چابهار از اهمیت بالایی برخوردار است افزود: با تکمیل این پروژه ارزش افزوده قابل توجهی عاید تجارت کشور خواهد شد.

در این جلسه طرفین ضمن تکریم یاد و خاطره شهیدان خدمت بخصوص رئیس جمهور شهید حضرت آیت ا... رئیسی از تلاش‌های ایشان در جهت عزت‌مندی کشور یاد کردند و ادامه راه آنها در خدمت به مردم را اولویت دانستند.

همچنین در این جلسه مقرر شد تا صندوق ضمانت صادرات ایران ضمن اعطاء کارگزاری به منطقه آزاد چابهار تفاهم‌نامه همکاری در جهت تسهیل امر صادرکنندگان به امضاء برساند.

آخرین اخبار

از طراحی 1200 بسته سرمایه‌گذاری تا تراز تجاری مثبت 106 میلیون یورویی
حضور اروندنشینان در انتخابات، زمینه‌ساز حماسه بزرگ ملت ایران بود
فیلم/ «برچیدن مدارس کانکسی»؛ روایت مسئولیت اجتماعی ماکو در دولت سیزدهم
امضای تفاهم‌نامه همکاری سرمایه‌گذاری میان منطقه آزاد چابهار و شرکت‌ سرمایه‌گذاری شستان
فیلم/ نخستین محموله ترانزیتی از مسیر ریلی بندر کاسپین بارگیری شد

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو