مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس:

نقش کلیدی شهید آل هاشم در رفع معارض از پروژه جاده جلفا-مرند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/69342
ساعت 20:41 يکشنبه 13 خرداد 1403

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، دکتر مجید کیانی در آیین افتتاح 3 کیلومتر از باند دوم محور جلفا - مرند اظهار داشت: پروژه‌های عمرانی با اولویت در دستور کار قرار می‌گیرد و باند دوم محور جلفا - مرند جزو پروژه‌های عمرانی اولویت‌دار این منطقه بود که باید سال‌ها قبل مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت.

وی خاطرنشان ساخت: احداث 34 کیلومتر از باند دوم محور جلفا - مرند در تعهدات سازمان منطقه آزاد ارس بود که 22 کیلومتر آن در دولت‌های قبل مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و 6 کیلومتر آن سال گذشته در دولت شهید رئیسی افتتاح شد و 3 کیلومتر نیز امروز زیر بار ترافیک می‌ماند و 3 کیلومتر باقیمانده نیز در سالجاری افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه در سال گذشته، بیش از 3 میلیون خودرو با پلاک غیربومی و غیرتکراری از مسیر جاده جلفا - مرند به منطقه آزاد ارس وارد شده‌اند، تصریح کرد: این رقم اهمیت این جاده و لزوم تکمیل آن را بیش از قبل نموده است.

وی ادامه داد: با وجود محدودیت منابع، به دلیل انتفاع اهالی منطقه، سرمایه‌گذاران و گردشگران، تکمیل این جاده در دستور کار سازمان قرار دارد و به عنوان مهم‌ترین پروژه عمرانی ارس دنبال می‌شود.

کیانی در خاتمه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، یادآور شد: خاطر نشان ساخت: در احداث این جاده تداخلی با املاک ارتش وجود داشت که شهید آیت‌الله آل‌هاشم نقش بسزایی در رفع معارض و ادامه عملیات اجرایی احداث آن ایفا نمودند.

آخرین اخبار

ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت انتصاب مجدد رییس کمیته امداد
«انزلی» میزبان اولین دوره مسابقات كبدی ساحلی قهرمانی جهان شد
امضای 5 قرارداد به ارزش بیش از 2000 میلیارد و 767 میلیون دلار در منطقه ویژه پتروشیمی
نشست تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه پتروشیمی

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو