به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی و به میزبانی ارس برگزار شد

نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور

لینک کوتاه: freena.ir/detail/69247
ساعت 16:50 شنبه 29 ارديبهشت 1403
به‌مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، نشست دو روزه مدیران روابط عمومی و امور بین‌الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به‌ میزبانی منطقه آزاد ارس ارس در محدوده جلفا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، به‌مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، نشست مدیران روابط عمومی و امور بین‌الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به‌میزبانی منطقه آزاد ارس ارس در محدوده جلفا برگزار شد.
در اولین روز این نشست رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، تصویرسازی صحیح را یکی از ماموریت‌های اصلی روابط عمومی‌ها خواند و تصریح کرد: مدیریت جامعه ذی‌نفعان امری مهم است و نه‌تنها باید فعالین اقتصادی و مخاطبان جامعه محلی و ملی، منطقه ما را کامل و صحیح بشناسند، بلکه باید پرسنل درون سازمان نیز از اهداف آگاه باشند.
در ادامه‌ی این نشست کارگاه‌های تخصصی "سواد رسانه‌ای" با تدریس محمد رستم‌پور، مدیرکل پژوهش ایرنا برگزار شد. رستم پور در این کارگاه آموزشی اظهار داشت: روابط عمومی‌ها آشپز نیستند که نتیجه فعالیت‌هایشان در عرض چند ساعت به ثمر بنشیند. روابط عمومی باغبانی است و تصویرسازی و تغییر ذائقه مخاطب زمانبر است.

مهدی عرفاتی، دبیر جشنواره ملی رسانه‌های کشور و دبیر پیشین شورای اطلاع‌رسانی دولت در کارگاه آموزشی "روابط عمومی و سوژه‌یابی" یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی را مسئله‌سازی و طراحی زمین بازی دانست و گفت: کار رسانه‌ای پس از انتشار شروع می‌شود و باید به این موضوع توجه داشته باشیم که چگونه محتوای تولید شده را پس از انتشار به مخاطب برسانیم‌.
در ادامه نشست مدیران روابط عمومی و امور بین‌الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به‌میزبانی ارس، کارگاه آموزشی رسانه بین‌المللی با تدریس مرتضی غرقی مدیر اسبق صداوسیما در نیویورک برگزار شد. وی تسلط به امور تشریفاتی در برگزاری مراسمات و جلسات متعدد بین‌المللی، تهیه و تنظیم سیاست گذاری‌ها و استراتژی‌های کلان سازمان ، تولید محتوا به صورت مستمر و مداوم را از وظایف روابط عمومی و امور بین‌الملل عنوان کرد.
زهرا چخماقی خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در کارگاه ژورنالیسم حرفه ای بیان داشت: تمام رویداد های خبری اهمیت خود را دارد. خبرنگار باید سرعت، صحت و دقت را رعایت کند.مرور زمان تجربه را افزایش می دهد که نتیجه آن انتخاب صحیح است.تجربه و کارکردن مدام به همراه مشاهده در پیش برد اهداف و تهیه خبر کمک می کند.

شناسه خبری: 69247

آخرین اخبار

ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت انتصاب مجدد رییس کمیته امداد
«انزلی» میزبان اولین دوره مسابقات كبدی ساحلی قهرمانی جهان شد
امضای 5 قرارداد به ارزش بیش از 2000 میلیارد و 767 میلیون دلار در منطقه ویژه پتروشیمی
نشست تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه پتروشیمی

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو