عبدالملکی در دیدار با سرمایه‌گذاران ترکیه:

مناطق آزاد ایران بهشت ناشناخته سرمایه‌گذاری هستند

  • دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 - 16:15
  • خبر ویژه
  • 0 دیدگاه
نماینده ویژه رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در دیدار با بنیانگذار انجمن صنعتگران و بازرگانان مستقل ترکیه گفت: مناطق آزاد ایران به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که کمتر در مناطق آزاد دنیا می توان یافت بهشت سرمایه گذاری است که ناشناخته مانده است.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در دیدار با جمعی از سرمایه گذاران کشور ترکیه در حاشیه نمایشگاه اکسپو 2024 با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد مناطق آزاد ایران که آن ها را به بهشت سرمایه گذاری در دنیا تبدیل کرده است اظهار کرد: دسترسی به بازار ایران با جمعیت حدود 85 میلیون نفر و 600 میلیون نفر جمعیت در بازار همسایگان ایران، معافیت های مالیاتی 20 ساله، معافیت های گمرکی و سهولت کسب و کار از جمله مزیت هایی است که در این مناطق برای سرمایه گذاران از جذابیت های خاص برخوردار است.

وی تاکید کرد: حتی در ترکیه نیز معافیت های مالیاتی مانند مناطق آزاد ایران نیست برای مثال تولیدات مناطق آزاد در ترکیه برای ورود به سرزمین اصلی معاف از مالیات نیست اما در ایران این معافیت ها وجود دارد.

عبدالملکی بر سهولت کسب و کار در بازارهای ایران تصریح کرد و افزود: مناطق آزاد ایران جزء برترین و سهل ترین بازارها برای ایجاد کسب و کار هستند که این مزیت حتی در ترکیه نیز در این سهولت وجود ندارد.

وی با اشاره به بارگذاری 1200 فرصت سرمایه گذاری در سامانه دبیرخانه مناطق آزاد و قابلیت دسترسی برای همه سرمایه گذاران داخلی و خارجی تاکید کرد: 1200 بسته سرمایه گذاری بی نام و آماده واگذاری به سرمایه گذاران داخلی و خارجی است که به سهولت می توانند از آن استفاده کنند.

مشاور ویژه رئیس جمهور در این دیدار با بیان اینکه 5 ویژگی منحصر به فرد مناطق آزاد ایران آن ها را به بهشت سرمایه گذاری تبدیل کرده است خاطر نشان کرد: بهشت سرمایه گذاری در ایران ناشناخته مانده است و از شما دعوت می کنیم تا گروه های کارشناسی به مناطق مختلف اعزام کرده و با این فرصت ها آشنا شوید.

«ارول یارار» بنیانگذار انجمن صنعتگران و بازرگانان مستقل ترکیه که گفته می شود بزرگترین تشکل اقتصادی ترکیه که 20 درصد از اقتصاد و صادرات این کشور را در دست دارد نیز در این دیدار با اظهار تمایل به آشنایی به فرصت های سرمایه گذاری در ایران از دبیر شورایعالی مناطق آزاد و مدیران مناطق آزاد ایران دعوت کرد تا به عنوان میهمان و مذاکرات در خصوص سرمایه گذاری در مناطق آزاد ایران به کشور ترکیه سفر کنند.

آقای طهماسبی امتیاز به خبر :