تجلیل از درخشش بانوی مخترع و همکار سازمانی مناطق آزاد در جشنواره 2023 مخترعان جهان

حجت الله عبدالملکی نماینده ویژه رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به دنبال درخشش همکار سازمانی مناطق آزاد در جشنواره 2023 مخترعان جهان در کشور تایوان از خانم «مریم نوری بالانجی» تجلیل کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ حجت الله عبدالملکی گفت: جشنواره‌هایی از این دست با فراهم کردن فرصتی برای ارائه اختراعات و نوآوری های جدید در سطح بین المللی، موقعیتی بی نظیر برای افراد، گروه ها و سازمانهایی است که می خواهند اختراعات و نوآوری های خود را به جهانیان نشان دهند.

وی همچنین ضمن اشاره به این که شرکت در رویدادهای بین المللی با برقراری روابط تجاری و صنعتی با سراسر جهان به تکمیل زنجیره ارزش افزوده در کشور کمک خواهد کرد، از همه بومیان و فعالین اقتصادی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای شرکت و کسب موفقیت در رویدادهای بین المللی در جهت کمک به تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» دعوت به عمل آورد و از آمادگی کامل دبیرخانه شورایعالی و سازمان های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حمایت و پشتیبانی از فعالین این حوزه خبر داد.

مریم نوری بالانجی، مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم موفق به اختراع داروی نوترکیب و دانش بنیانی شده است که این دارو از ضایعات پوست میگو (کیتوسان) با ترکیبی از سایر مواد مانند کلسیم سیلیکاتی، دی کلسیم فسفات، اکسید بیسموت و غیره به صورت خوراکی و یا تزریقی تهیه شده است که جایگزین مناسبی برای ترمیم ضایعات استخوانی همانند پوکی استخوان، شکستگی و آرتروزهای استخوانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این دارو جهت استفاده در طب انسانی که توسط دکتر مریم نوری بالانجی از سازمان منطقه آزاد قشم و تیم همراهش از مجتمع دانش‌بنیان شیخ بهایی نجف‌آباد اختراع شده، دارنده مقام اول جهانی مسابقات مبتکران و مخترعان جهانی (WIPA) از کشور تایوان و پنج مدال طلای نخبگان دنیای این مسابقات جهانی و برنده بورسیه کامل و پست داک افتخاری از کشور فلاند را برای تک تک اعضای مخترع این دارو به همراه داشته است.

جشنواره اختراع و نوآوری کائوشینگ کشور تایوان به عنوان اصلی ترین رویداد سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان در شهر کائوشینگ کشور تایوان در تاریخ 30 نوامبر الی 2 دسامبر 2023 برگزار گردید.

محمد عبدالهی امتیاز به خبر :