وعده‌ای که محقق شد؛

پایان عملیات اجرایی اتصال ریل به بندر کاسپین در قطعه منطقه آزاد انزلی

نماینده ویژه رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور: عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت - کاسپین شامل بتن ریزی، ریل گذاری، نصب سینی دوار و سوزن‌ها در داخل بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی به اتمام رسیده و با رسیدن بتن به مقاومت استاندارد، طی روزهای آینده آماده بهره برداری است.

به گزارش فرینا؛ حجت الله عبدالملکی در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن رشت - کاسپین اعتبار هزینه شده برای این پروژه را حدود سه هزار میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: از این مقدار 500 میلیارد ریال آن در داخل محدوده بندر کاسپین و 2 هزار و 500 میلیارد ریال در خارج از محدوده و در تعامل با سرزمین اصلی هزینه شده است.

وی ادامه داد: پروژه اتصال ریلی دریای خزر به خلیج فارس از پروژه‌های راهبردی و از مهمترین پروژه‌های اقتصادی کشور است که در دولت سیزدهم به بهره‌برداری می‌رسد.

نماینده ویژه رییس جمهور گفت: امیدواریم با حضور رئیس جمهور در هفته های آینده به بهره برداری برسد و بزودی صدای سوت قطار باری در منطقه آزاد و بندر کاسپین به مقصد خلیج فارس و منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی طنین انداز شود.

عبدالملکی با بیان اینکه 12 درصد از اعتبار هزینه شده برای این پروژه خارج از محدوده منطقه آزاد انزلی توسط این سازمان پرداخت شده است، گفت: مهمترین بهره بردار این ریل، مناطق آزاد کشور هستند و فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان منطقه آزاد انزلی و منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی مشتری اصلی این محموله هستند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تاکید کرد: امروزه مناطق آزاد در اقتصاد ملی نقش اساسی و کلیدی را برعهده دارند؛ بیش از 80 درصد ترانزیت کشور از طریق مناطق آزاد و ویژه اقتصادی محقق می شود؛ سرمایه گذاری هایی که در سال 1402 آغاز شده، منجر به جهش چند برابری سرمایه گذاری مناطق آزاد کشور در بخش های ترانزیت، تولید و صادرات طی سالهای 1403 و 1404 خواهد شد.

آقای طهماسبی امتیاز به خبر :