در سال 1402 صورت گرفت؛

رشد 100 درصدی تحقق سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه آزاد انزلی

هفتمین و آخرین جلسه ستاد جهش سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی در سال 1402 با حضور حجت الله عبدالملکی، نماینده ویژه رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مدیران و اعضای هیأت مدیره این سازمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در این جلسه سید سجاد سیاهکارزاده، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی به بیان دستاوردها و اقدامات انجام شده در سال 1402 پرداخت و اهم برنامه‌های سال 1403 در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری، گردشگری و فرهنگی و تصویرسازی و برندینگ را تشریح کرد.
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد انزلی در گزارش پایانی سال 1402، میزان تقاضای سرمایه‌گذاری این منطقه 36.5 هزار میلیارد تومان داخلی و 120 میلیون یورو خارجی عنوان کرد و گفت: برای 169 طرح به ارزش 29.5 هزار میلیارد تومان، مجوز صادر شد.
محمد رسولی امین، ادامه داد: برای 119 طرح، عقد قرارداد صورت گرفته است که از این تعداد به 71 مورد زمین واگذار شده است که نسبت به گذشته بیش از 800 درصد رشد داشته است.
رسولی امین گفت: عملیات احداث 70 طرح به ارزش 17 هزار میلیارد تومان در منطقه آغاز شده است که نسبت به گذشته قریب به 500 درصد رشد داشته است.
وی در ادامه به رشد 100 درصدی حجم سرمایه‌گذاری تحقق یافته خارجی اشاره کرد و افزود: 6 هزار میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری تحقق یافته داخلی و 13.3 میلیون یورو حجم سرمایه‌گذاری تحقق یافته خارجی در این منطقه است.
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد انزلی همچنین به میزان صادرات محصولات تولیدی منطقه هم اشاره کرد و گفت: 18.6 میلیون یورو صادرات تولیدات منطقه به خارج از کشور، 168 میلیون یورو صادرات از مسیر منطقه و 387 میلیون یورو صادرات مجدد در منطقه صورت گرفته است.
در این جلسه که معاونین توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری و حقوقی دبیرخانه شورایعالی نیز حضور داشتند، حجت الله عبدالملکی از اقدامات انجام شده در سال 1402 قدردانی کرد و ضمن ارائه توصیه‌های مهمی درخصوص سال 1403، از مدیران منطقه آزاد انزلی خواست نهایت تلاش خود را برای تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری، تکریم ذینفعان منطقه خصوصا سرمایه‌گذاران و ساکنین منطقه و موضوعات فرهنگی و گردشگری بکار گیرند.

برچسب ها : منطقه آزاد انزلى
آقای طهماسبی امتیاز به خبر :