در سال 1402 صورت گرفت؛

صادرات 166 میلیون یورویی «ماکو» در سال 1402

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در این جلسه حسین گروسی، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو به بیان دستاوردها و اقدامات انجام شده در سال 1402 پرداخت و اهم برنامه‌های سال 1403 در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری، گردشگری و فرهنگی و تصویرسازی و برندینگ را تشریح کرد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ماکو در گزارش پایانی سال 1402، میزان تقاضای سرمایه‌گذاری این منطقه 42 هزار میلیارد تومان داخلی و 755 میلیون یورو خارجی عنوان کرد و گفت: برای 166 طرح از 252 طرح به ارزش 176 هزار میلیارد تومان، مجوز صادر شده و عملیات احداث 219 طرح نیز آغاز شده است.
حمزه حورسی، در ادامه به حجم سرمایه‌گذاری تحقق یافته داخلی و خارجی در منطقه اشاره کرد و افزود: 15.8 هزار میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری تحقق یافته داخلی و 30 میلیون یورو حجم سرمایه‌گذاری تحقق یافته خارجی در این منطقه است.
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ماکو همچنین به میزان صادرات محصولات تولیدی منطقه هم اشاره کرد و گفت: 166 میلیون یورو صادرات تولیدات منطقه به خارج از کشور، 1641 میلیون یورو صادرات از مسیر منطقه و همچنین 6.5 میلیون یورو صادرات مجدد صورت گرفته است.
در این جلسه که معاونین توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری و حقوقی دبیرخانه شورایعالی نیز حضور داشتند، حجت الله عبدالملکی از اقدامات انجام شده در سال 1402 قدردانی کرد و ضمن ارائه توصیه‌های مهمی درخصوص سال 1403، از مدیران منطقه آزاد ماکو خواست نهایت تلاش خود را برای تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری، تکریم ذینفعان منطقه خصوصا سرمایه‌گذاران و ساکنین منطقه و موضوعات فرهنگی و گردشگری بکار گیرند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :