در آخرین جلسه جهش سرمایه‌گذاری 1402 مطرح شد:

صادرات 220 میلیون یورویی از منطقه آزاد اروند

آخرین جلسه ستاد جهش سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند در سال 1402 با حضور حجت‌الله عبدالملکی، نماینده ویژه رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مدیران و اعضای هیأت مدیره این سازمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در این جلسه علی زارعی، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند به بیان دستاوردها و اقدامات انجام شده در سال 1402 پرداخت و اهم برنامه‌های سال 1403 در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری، گردشگری و فرهنگی و تصویرسازی و برندینگ را تشریح کرد.
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند در گزارش پایانی سال 1402، میزان تقاضای سرمایه‌گذاری این منطقه را 52 هزار میلیارد تومان داخلی و 67 میلیون یورو خارجی عنوان کرد و گفت: برای 134 طرح به ارزش 36 هزار میلیارد تومان مجوز صادر شده است.
روح‌الله خزایی، ادامه داد: عملیات احداث 86 طرح به ارزش 27 هزار میلیارد تومان در منطقه آغاز شده است.

خزایی در ادامه به میزان صادرات محصولات تولیدی منطقه هم اشاره کرد و گفت: 220 میلیون یورو صادرات تولیدات منطقه به خارج از کشور انجام شده و 620 میلیون یورو صادرات از مسیر منطقه صورت گرفته است.

در این جلسه که معاونین توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری و حقوقی دبیرخانه شورایعالی نیز حضور داشتند، حجت‌لله عبدالملکی از اقدامات انجام شده در سال 1402 قدردانی کرد و ضمن ارائه توصیه‌های مهمی درخصوص سال 1403، از مدیران منطقه آزاد اروند خواست نهایت تلاش خود را برای تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری، تکریم ذینفعان منطقه خصوصا سرمایه‌گذاران و ساکنین جزیره و موضوعات فرهنگی و گردشگری بکار گیرند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :