در جلسه «جهش سرمایه‌گذاری 1402» مطرح شد؛

رشد 80 درصدی «قشم» در تحقق سرمایه‌گذاری سال 1402

هفتمین و آخرین جلسه ستاد جهش سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم در سال 1402 با حضور حجت الله عبدالملکی، نماینده ویژه رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مدیران و اعضای هیأت مدیره این سازمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در این جلسه عادل پیغامی، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به بیان دستاوردها و اقدامات انجام شده در سال 1402 پرداخت و اهم برنامه‌های سال 1403 در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری، گردشگری و فرهنگی و تصویرسازی و برندینگ را تشریح کرد.
سید منصور عظیم‌زاده اردبیلی، معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد قشم در گزارش پایانی سال 1402، میزان تقاضای سرمایه‌گذاری این منطقه 29 هزار میلیارد تومان داخلی و 512 میلیون یورو خارجی عنوان کرد و گفت: برای 850 طرح به ارزش 48 هزار میلیارد تومان، مجوز صادر شد.
عظیم‌زاده اردبیلی، ادامه داد: 67 هزار میلیارد تومان قرارداد واگذاری زمین انجام گرفته است که از این تعداد برای 54 مورد مجوز بهره‌برداری صادر شده است.

وی در ادامه به رشد 80 درصدی حجم سرمایه‌گذاری تحقق یافته داخلی و خارجی اشاره کرد و افزود: 28 هزار میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری تحقق یافته داخلی و 106.7 میلیون یورو حجم سرمایه‌گذاری تحقق یافته خارجی در این منطقه است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد قشم همچنین به میزان صادرات محصولات تولیدی منطقه هم اشاره کرد و گفت: 356 میلیون یورو صادرات تولیدات منطقه به خارج از کشور انجام شده است که رشد 80 درصدی نسبت به گذشته را نشان می‌دهد و همچنین 93 میلیون یورو صادرات مجدد در منطقه صورت گرفته است.
در این جلسه که معاونین توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری و حقوقی دبیرخانه شورایعالی نیز حضور داشتند، حجت الله عبدالملکی از اقدامات انجام شده در سال 1402 قدردانی کرد و ضمن ارائه توصیه‌های مهمی درخصوص سال 1403، از مدیران منطقه آزاد قشم خواست نهایت تلاش خود را برای تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری، تکریم ذینفعان منطقه خصوصا سرمایه‌گذاران و ساکنین جزیره و موضوعات فرهنگی و گردشگری بکار گیرند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :