خدمات رسانی به گردشگران در اقامتگاه های بومگردی جزیره قشم با رویکرد های ویژه

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام تعطیلات نوروز و همزمانی آن با ماه مبارک رمضان، دستورالعمل های ویژه ای جهت تعیین چارچوب فعالیت تاسیسات اقامتی و بویژه بومگردی های جزیره قشم آماده می شود.

به گزارش فرینا، رستم گورانی با بیان این مطلب، افزود: در حال حاضر 110 اقامتگاه بومگردی در جزیره قشم در هدف ایجاد اشتغال روستایی، اشاعه فرهنگ، سنت و رسوم زندگی روستاهای جزیره در حال فعالیت هستند.
گورانی ادامه داد: با عنایت به اینکه جذابیت‌های گردشگری و ژئوسایت ها در غرب جزیره قشم واقع شده، استقرار بومگردی ها، کمپ پارک ها و مجموعه های اقامتی در غرب جزیره با هدف خدمات رسانی بهتر و توزیع گردشگران جزیره در ایام گردشگرپذیری جزیره و بویژه تعطیلات نوروز صورت گرفته است.
وی تاکید کرد: برای نظارت ویژه بر مجموعه های اقامتی بویژه بومگردی ها جهت رعایت حرمت ماه مبارک رمضان و جلوگیری از فعالیت خارج از چارچوب این مجموعه ها برنامه ریزی هایی صورت گرفته است.
به گفته مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم؛ دو مجموعه بومگردی طی روزهای گذشته به دلیل عدم رعایت چارچوب‌های فعالیتی و ارائه خدمات غیرمتعارف با فرهنگ جزیره جهانی قشم پلمب شدند.
گورانی با تاکید بر کمک صنعت گردشگری به اقتصاد جامعه محلی جزیره قشم، افزود: مجمتع‌های بومگردی با تکیه بر رویکرد فرهنگی، اجتماعی، اشاعه فرهنگ روستاها در حوزه رسوم و هنرهای محلی و با هدف ترویج و شناساندن فرهنگ و تمدن جزیره جهانی قشم فعالیت می کنند.
مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته علاوه بر برخورد با بومگردی‌های متخلف، برنامه ریزی‌های خوبی نیز جهت تشویق مجموعه‌هایی که به معرفی بهتر ظرفیت ها و فرهنگ جزیره می پردازند، پیش‌بینی شده است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :