تمامی برکه های جزیره قشم شناسنامه دار می شوند / جشنواره آب و آوا، پیام رسان مدیریت مصرف در سراسر کشور

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته موضوع آبخیزداری و شناسنامه دار کردن برکه‌های تمامی جزیره و اجرای سیستم هوشمند توزیع آب برای مدیریت مصرف آب در قشم اجرایی می شود.

به گزارش فرینا، عادل پیغامی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی آب و آوا، اظهار کرد: بررسی های تاریخی نشان می‌دهد که ساکنان جزیره جهانی قشم از سال‌های دور با روش‌های انسانی و تمدنی آبخیزداری آشنا بودند.
پیغامی ادامه داد: امروز علاوه بر استفاده از روش‌های جدید در حوزه نمک‌زدایی و شیرین‌کردن آب، نیازمند آشنایی بیشتر و بهتر با شیوه‌های گذشتگان در حوزه آبخیزداری و مدیریت مصرف آب هستیم.
وی اضافه کرد: در آینده نزدیک شهر قشم به دومین شهر کشور در استفاده از سیستم هوشمند توزیع آب تبدیل می‌شود و امیدواریم در فاز بعدی این فناوری برای تمامی جزیره قابل استفاده باشد و برای استفاده هوشمند و بهینه از آب در سطح جزیره برنامه‌ریزی شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه فرهنگ مصرف آب نیز موضوع بسیار مهمی در جزیره قشم است، افزود: در منطقه آزاد قشم موضوع آبخیزداری، تهیه نقشه مسیر آب با استفاده از عکس های هوایی و شناسنامه‌دار کردن برکه‌های تمامی جزیره مورد نظر است.
پیغامی تصریح کرد: خوشبختانه ساکنان جزیره قشم در حوزه مدیریت مصرف آب از تجربه و فرهنگ خوبی برخوردار هستند و باید بستری فراهم کرد تا گردشگران نیز در حوزه مدیریت آب با ساکنان این منطقه به خوبی همراهی کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری رویداد آب و آوا با حضور نمایندگانی از سایر استان‌های کشور در جزیره جهانی قشم می‌تواند پیام‌رسان مدیریت مصرف آب و ایجاد امنیت آب در نقاط مختلف کشور باشد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :