طرح جامع ساختاری ـ راهبردی منطقه آزاد قصرشیرین بررسی شد

طرح جامع ساختاری ـ راهبردی منطقه آزاد قصرشیرین با حضور اساتید منتخب دانشگاه‌های استان کرمانشاه بررسی شد.

به گزارش فرینا، تدوین اولیه طرح جامع ساختاری ـ راهبردی سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی قصرشیرین توسط مشاور طرح به اتمام رسیده است که در این راستا و با توجه به اهمیت و ضرورت نقد و ارائه نظرات کارشناسی در خصوص این طرح از سوی نخبگان، صاحب‌نظران و به‌ویژه اساتید دانشگاه، نشستی در دانشگاه رازی برگزار شد.
مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین در این نشست که با حضور رئیس دانشگاه رازی و جمعی از اساتید مرتبط و منتخب دانشگاه‌های استان کرمانشاه برگزار شد، گفت: از مناطق آزاد به عنوان سکوی پردازش صادرات یاد می‌شود و برای کمک به محرومیت‌زدایی، اشتغالزایی و جذب سرمایه‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی حائز اهمیت هستند.
نادر نادری ورود به بازارهای بین‌المللی، توسعه صادرات، انتقال دانش فنی و تکنولوژی، تسهیل تولید و تجارت و حمایت از کارآفرینان و صنایع داخلی و کاهش هزینه‌های تولید به منظور ورود به بازارهای رقابتی جهانی را از جمله اهداف مناطق آزاد در ایران و جهان دانست و افزود: این مناطق معمولاً در چهار نقطه استقرار پیدا می‌کنند، در کنار دریاها، در جزایر، در کنار فرودگاه‌ها و در مرزهای بین کشورها مانند قصر شیرین ‌در استان کرمانشاه.
نادری در ادامه با بیان اینکه منطقه آزاد جدید، ظرفیت ایجاد صد هزار فرصت شغلی را در یک دوره میان مدت خواهند داشت، گفت: طرح جامع ساختاری ـ راهبردی سازمان منطقه آزاد قصرشیرین، ظرفیت اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی بسیاری دارد و می‌توان از آن به عنوان دروازه تحول و توسعه استان کرمانشاه نام برد.
مشاور شرکت طرح و برنامه پارس نیز در این نشست به تشریح طرح جامع منطقه آزاد قصرشیرین و ابعاد، اهداف و جزییات آن پرداخت و گفت: قرارداد این طرح یکساله بوده که خوشبختانه در موعد مقرر تدوین اولیه طرح به اتمام رسیده و لازم است در معرض نقد صاحبنظران قرار گیرد تا پس از آن، مراحل تأیید طرح در مراجع ذی‌صلاح طی شود.
در ادامه این نشست استادان و صاحب‌نظران دانشگاه‌های استان کرمانشاه به بررسی این طرح و ارائه نقطه نظرات، دیدگاه‌های کارشناسی و نقد آن پرداختند. 
رئیس دانشگاه رازی هم با قدردانی از حضور استادان و صاحب‌نظران دانشگاه در این نشست، خواستار تداوم این جلسه با هدف بررسی دقیق‌تر این طرح و بهره‌مندی هرچه بیشتر از تجربیات، تخصص و دیدگاه‌های استادان دانشگاه شد.
محمدنبی احمدی با بیان اینکه رسالت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم ایفای نقش مسئولیت اجتماعی و اثرگذاری جدی در جامعه است، تأکید کرد: همه ظرفیت‌های دانشگاه برای کمک به توسعه و پیشرفت استان به‌ویژه در راستای طرح جامع ساختاری  ـ راهبردی سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی قصرشیرین به کار گرفته خواهد شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :