هم افزایی و مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی منطقه آزاد اروند گامی رو به جلو

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در ویژه برنامه «افق اروند» ضمن ارائه عملکرد این معاونت، هم افزایی و مشارکت در فعالیت های فرهنگی را گامی رو به جلو دانست.

به گزارش فرینا، حجت الاسلام والمسلمین هادی زرشناس با حضور در سیمای مرکز آبادان و در آستانه فرارسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از ابتدا یک جریان فرهنگی بود، اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد اروند یک تشکیلات اقتصادی محسوب می شود، اما با توجه به جمعیت 500 هزار نفری ساکن در این منطقه که بیشترین در بین مناطق آزاد کشور است و غنای فرهنگی شهرستان های آبادان، خرمشهر و مینوشهر از دیرباز، پرداختن به موضوعات فرهنگی و اجتماعی اهمیت بسزایی دارد و هم افزایی و مشارکت همه دستگاه ها در فعالیت های فرهنگی گامی رو به جلو خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین زرشناس، وجود پیوست فرهنگی در روند اجرای طرح های توسعه ای را ضروری دانست و گفت: معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با وجود 6 مدیریت مهم فرهنگی هنری، اجتماعی و محرومیت زدایی، بهداشت و درمان، آموزش، ورزش، گردشگری و میراث فرهنگی یک معاونت بسیار وسیع با حجم بالایی از فعالیت است.

وی در توضیح عملکرد این معاونت طی 6 ماه حضور خود در این سازمان، خاطرنشان کرد: طی 6 ماه حضور در معاونت فرهنگی، 400 اقدام مهم انجام شده که برپایی موکب فرهنگ و هنر در ایام اربعین، حمایت از هیئت های مذهبی، جشنواره ملی عکس اربعین، برپایی شب شعر بین المللی عربی بخشی از این فعالیت ها است که توسط این معاونت رقم خورده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند افزود: تشکیل شورای راهبردی گردشگری، همایش گردشگری سبز، برپایی رویداد شب اروند به میزبانی وزارت میراث فرهنگی، توزیع 10000بسته نوشت افزار، دعوت از مولفین کتب درسی، تعمیر و تجهیز مراکز آموزشی، برگزاری نمایشگاه توانمندی های معلولین و زنان سرپرست خانوار، حمایت از گروه های جهادی و… از دیگر اقدامات این معاونت طی 6 ماهه گذشته بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین زرشناس، نقش حمایتی این سازمان در حوزه سلامت را مهم ارزیابی کرد و گفت: تجهیز مرکز ام آر آی شهید بهشتی آبادان، مرمت و بهسازی بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر، حمایت از مادران باردار بی بضاعت و حمایت از درمانگاه های خیریه نیز گوشه ای از فعالیت های سازمان منطقه آزاد اروند جهت ارتقاء حوزه سلامت و درمان شهرستان های آبادان و خرمشهر است.

تشکیل حوزه هنری اروند و خانه هنرمندان در آینده نزدیک نیز از جمله مواردی بود که حجت الاسلام والمسلمین هادی زرشناس در آستانه فرارسیدن 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به هنرمندان منطقه، نوید آن را داد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :