مناطق آزاد در راستای فقرزدایی و رفع محرومیت ایجاد شده اند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به نکوهش مکتب اسلام از فقر و تنگدستی مردم گفت:‌ در راستای فقرزدایی و رفع محرومیت مردم، مناطق آزاد ایجاد شده اند و باید با اجرای برنامه های اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار مردم این مناطق غنی و ثروتمند شوند.

به گزارش فرینا، حسین گروسی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه سیزدهم بهمن شهرستان ماکو با اشاره به سفارشات حضرت علی (ع) در رابطه با غنی و ثروتمند نمودن مردم افزود: سيره پيشوايان معصوم (عليه السلام) در كمك به فقرا و تلاش براي ريشه‌كني فقر از جامعه از جمله دستورات اسلام مبني بر مقابله با فقر در جامعه است.

گروسی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با شعار استقلال آزادی و جمهوری اسلامی به وقوع پیوست ادامه داد: یک موضوع اساسی شعارهای انقلاب، استقلال بود لذا پیشرفت های علمی، فرهنگی، صنعتی و دانشگاهی به فضل الهی حاصل استقلالی بود که به برکت انقلاب حاصل شد.

وی، جهاد تبیین و بیان دستاوردهای انقلاب را وظیفه همگان دانست واظهارداشت: وظیفه همه اقشار جامعه است تا علاوه بر امیدآفرینی در میان مردم، دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب را معرفی کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه ساده زیستی به معنای فقر یا بی‌نظمی نیست ادامه داد: همه ما مسئولین و مردم باید با آسان گرفتن امور، بی‌پیرایگی و دوری از تجملات و تشریفات به سبک زندگی اسلامی و مکتب ائمه هدی (ع) تأسی جوییم.

گروسی، ایجاد مناطق آزاد را در راستای توسعه شهرها و غنی کردن مردم عنوان کرد و گفت: اقداماتی خوبی در حذف مدارس کانکسی منطقه انجام شده و مابقی مدارس کانکسی منطقه نیز با کمک خیران امیدواریم بزودی جمع آوری و مدارس جدید و هوشمند احداث شود.

وی، از تلاش برای الگو سازی فعالیتهای این منطقه در تمامی بخش ها خبر داد و افزود: ایجاد باغ مدرن در این منطقه که در جهان دومین باغ میوه در نوع خود می باشد در دست اجرا است.

مدیرعامل سازمان منطقه ماکو ایجاد زنجیره غذایی از مزرعه تا سفره را از مهمترین اهداف مدرنترین و بزرگترین باغ منطقه و کشور اعلام کرد و گفت: در کنار اجرای این طرح، بزرگترین دامداری با بیش از ده هزار راس برای تولید گوشت قرمز و لبنیات در این منطقه در حال فعالیت است.

گروسی، احداث بزرگترین دهکده لجستیک در ماکو را از دیگر طرح‌های عمرانی اعلام کرد و گفت: این دهکده در 820 هکتار در این منطقه ساخته می شود.

وی افزود: با اتمام و تکمیل این طرح کریدور شرق به غرب در منطقه آزاد ماکو راه‌انداری و تکمیل خواهد شد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: با اتمام این دهکده کریدور جنوب شرق به شمال غرب متصل و تکمیل خواهد شد.

گروسی به ایجاد بزرگترین شهرک دانش بنیان برای اولین بار در کشور در این منطقه هم اشاره کرد و گفت: این شهرک برای راه انداری اقتصاد دانش بنیان و کمک به رشد و توسعه فعالیتهای اقتصادی راه اندازی می شود.

وی از تمامی دانش آموختگان و نخبگان خواست برای اجرای این طرح همکاری و مساعدت نمایند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو در نهضت آبرسانی به روستاهای دارای مشکل آب شرب خبر داد و گفت: پروژه آب رسانی به  106 روستا با همکاری اداره آب و فاضلاب و قرارگاه امام حسن (ع) شروع شده  است.

گروسی در پایان خاطرنشان کرد: انتخابات تعیین کننده سرنوشت کشور است، پس تکلیف و وظیفه همه ما حضور پرشور و آگاهانه در انتخابات اسفنده ماه است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :