رحیم سرهنگی: جذب گردشگر خارجی، توسعه و رونق کیش را به همراه دارد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از جذب گردشگر خارجی به عنوان عامل ارتقاء کیفیت خدمات مراکز گردشگری در جزیره کیش یاد کرد.

به گزارش فرینا، رحیم سرهنگی در جلسه امضاء توافقنامه همکاری توسعه روابط فرهنگی، اقتصادی، تجاری، گردشگری و سرمایه گذاری بین کیش و ارمنستان و ایجاد خط پروازی بین کیش و ایروان گفت: گردشگری به‌عنوان یک منبع درآمد در تجارت جهانی و عامل مهمی در تنظیم تراز پرداخت‌ها و ارزآوری است از این رو برای رشد و توسعه کیش، باید بر روی جذب گردشگر خارجی متمرکز شویم.

سرهنگی با بیان این که صنعت گردشگری یکی از پربازده‌ترین صنایع در کشورهای مختلف بوده و نقش بسیار مهمی در رشد و توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال ایفا می‌کند؛ افزود: شناسایی ذائقه و ویژگی‌های گردشگر خارجی و آماده سازی محیط و بستر های مناسب برای حضور گردشگر و ارائه خدمات شایسته و ممتاز به آنان، راهگشای رونق گردشگری در جزیره کیش است.

وی با اشاره به حضور گردشگران عراقی در جزیره کیش، از امضا توافقنامه گردشگری با آموزش و پرورش عمان برای حضور معلمان این کشور در کیش خبر داد و از تمامی جوامع صنوف کیش و مراکز گردشگری خواست با ارائه خدمات مناسب و در سطح جهانی، در ایجاد تصویر مناسب از کیش در بین گردشگران خارجی بکوشند و در شناسایی این منطقه به عنوان یک مقصد جدید برای گردشگران خارجی نقش آفرینی کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، با ابراز خرسندی از توافق های انجام شده در خصوص برقراری خط پروازی ایروان ـ کیش و حضور گردشگران ارمنستانی در این منطقه خاطرنشان کرد: رونق اقتصادی کیش، افزایش سرمایه گذاری و گسترش کسب و کار نیازمند توسعه گردشگری باکیفیت است و در این میان جزیره کیش با دارا بودن مراکز اقامتی و پذیرایی و گردشگری ممتاز و در سطح جهانی، در یک دوره پیوسته و به صورت مرحله ای پذیرایی گردشگر خارجی خواهد بود.

سرهنگی، برگزاری رویدادهای جذاب همچون سمینارها، همایش‌ها، نمایشگاه‌ها و دوره‌های آموزشی تخصصی با هدف جذب گردشگر خارجی به جزیره کیش را بسیار مهم و حایز اهمیت دانست و بر نقش غیر قابل انکار بخش خصوصی در تکمیل زنجیره گردشگری تاکید کرد.

بر اساس این گزارش توافقنامه همکاری توسعه روابط فرهنگی، اقتصادی، تجاری، گردشگری و سرمایه گذاری بین کیش و ارمنستان، با رویکرد توسعه مشارکت های بخش خصوصی منعقد شد.

گفتنی است همکاری طرفین در خصوص توسعه روابط گردشگری میان کیش و ارمنستان با استفاده از ظرفیت‌های طرفین، توافقنامه با رویکرد ایجاد خط پروازی میان کیش و ایروان، ایجاد زمینه توسعه سرمایه‌گذاری فعالان بخش خصوصی ارمنستان در کیش با هدف معرفی فرهنگ و آداب و رسوم مردم ارمنستان، ایجاد زمینه معرفی و تبلیغات کیش به عنوان یک مقصد گردشگری در ارمنستان و فراهم آوری توسعه تجارت میان ایران و ارمنستان با محوریت جزیره کیش از جمله محورهای مهم این توافقنامه است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :