در نشست معاون حقوقی رییس جمهور و فعالان اقتصادی منطقه آزاد قشم مطرح شد؛

قشم می تواند الگوی توسعه و پیشرفت در میان مناطق آزاد کشور باشد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/68695
ساعت 11:23 سه شنبه 3 بهمن 1402
معاون حقوقی ریاست جمهور گفت: منطقه آزاد قشم بواسطه وجود ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری، می تواند الگوی بسیار خوبی برای توسعه و پیشرفت در میان مناطق آزاد کشور باشد.

به گزارش فرینا، محمد دهقان در دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران حوزه های مختلف جزیره قشم، اظهار داشت: بازدید از ظرفیت ها، توانمندی ها و طرح های اقتصادی و زیربنایی قشم نشان داد که اراده جدی برای توسعه و پیشرفت در این جزیره وجود دارد. 
دهقان ادامه داد: با دستور شخص ریاست جمهوری و با هدف شناسایی و احصا مشکلات و موانع قانونی مانع پیشرفت و رونق تمامی مناطق آزاد کشور، بازدیدهای مستمری از سوی اعضای دولت انجام می شود و برای رفع چالش های پیش رو برنامه ریزی خواهد شد. 
معاون حقوقی رییس جمهور اضافه کرد: جزیره قشم دارای ظرفیت های بسیار خوبی است که با استفاده از آنها می‌توان برای جذب سرمایه‌گذار، حل مشکلات تولیدکنندگان و رونق فعالیت اقتصادی در این منطقه برنامه‌ریزی نمود. 
به گفته دهقان؛ جزیره قشم دارای ظرفیت های فرهنگی بالایی است و امروز الگوی بسیار خوبی در زمینه صمیمیت میان مردم و مسوولان و وحدت میان مذاهب در کشور است. 
معاون رییس جمهور همچنین بر بازنگری قوانین مناطق آزاد در راستای تسهیلگری و روان سازی فعالیت سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و بازرگانان تاکید کرد و افزود: موضوعات و مسائل مطرح شده از سوی فعالین اقتصادی و مسئولین جزیره در نخستین فرصت با رییس جمهوری مطرح و بررسی خواهد شد 
 
**مشکلات فعالان اقتصادی قشم احصا می شود 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این جلسه گفت: جلساتی برای رفع مشکلات فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران منطقه آزاد قشم با حضور اعضای دولت برگزار خواهد شد و پیگیری رفع این مسائل در دستور کار قرار دارد. 
عادل پیغامی با اشاره به برنامه ریزی جهت احصا مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی در منطقه آزاد قشم افزود: شناسایی و رفع چالش های پیش روی فعالان اقتصادی با هدف سرعت گرفتن روند توسعه و پیشرفت جزیره قشم در حال انجام است. 
پیغامی ادامه داد: برنامه ریزی برای تجهیز و استفاده از توانمندی مجموعه های دانش بنیان داخلی برای هوشمندسازی شبکه توزیع آب شهر قشم صورت گرفته و امیدواریم تا پایان سال تا نقطه خوبی اجرایی شود. 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: در حوزه قوانین و بخشنامه های موجود نیز مشکلاتی در مناطق آزاد وجود دارد که با حمایت دولت و مجلس برای رفع آنها تلاش خواهیم کرد. 
براساس این گزارش در این نشست فعالان اقتصادی منطقه آزاد قشم نیز مشکلات خود در حوزه قوانین، بخشنامه و دستورالعمل های مغایر با ماهیت مناطق آزاد را با معاون رییس جمهور مطرح کردند.
 

آخرین اخبار

شهادت، اجر ده‌ها سال تلاش خالصانه و غیرتمندانه آیت الله رئیسی بود
جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟