نامگذاری یکی از میادین و بلوارهای مهم منطقه آزاد چابهار به اسم منطقه آزاد ماکو

طی مراسمی با حضور مدیران عامل سازمان های منطقه آزاد ماکو و چابهار، آئین رونمایی از نامگذاری یکی از میادین و بلوار های اصلی مناطق آزاد چابهار به نام ماکو برگزار شد.

به گزارش فرینا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در این آئین با اشاره به برگزاری رویداد نمایشگاه بین‌المللی گفت: یکی از نتایج این نمایشگاه‌ها توسعه اقتصادی و گسترش ارتباطات فرهنکی و روابط اجتماعی بین دو ملت است.

امیر مقدم با بیان اینکه برای اتصال چابهار به ماکو تفاهم‌نامه اقتصادی را نیز در حاشیه نمایشگاه امضا کردیم افزود: قطعا این توافقات اثرات لجستیکی مثبت و منافعی را برای شهروندان و مردم منطقه به همراه خواهد داشت.

مقدم ادامه داد: منطقه آزاد ماکو دارای فرهنگ متعالی و مردمانی متمدن و تاریخ دار و بندر چابهار نیز دارای پیشینه فرهنگی غنی و تاریخ بسیار ارزشمند است که برای اتصال این دو فرهنگ، نام ماکو را در یکی از میادین و بلوارهای چابهار اسم‌گذاری کردیم که امیدوارم علاوه بر سفر اهالی ماکو به چابهار و بالعکس شاهد معرفی هر دو منطقه به توریست‌های خارجی که به این مناطق سفر می‌کنند باشیم.

وی اظهار داشت: در کنار تفاهم‌نامه توافق شد متناسب بر چابهار و ماکو در پیرامون سرای محله و فرهنگی متناسب با شرایط فرهنگی و اقلیمی تاسیس کنیم تا با داشته‌های فرهنگی مردم آذربایجان آشنا شویم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز ضمن تقدیر از ابتکار خوب چابهار در برگزاری اولین نمایشگاه صادراتی و نامگذاری ماکو به یکی از میادین این شهر ابراز امیدواری کرد: امید است گامی در راستای احیای کریدور جنوب شرق به شمالغرب که سریع ارزان و مقرون به صرفه است برداریم چرا که از دیرباز به عنوان بزرگراه ابریشم مطرح بوده است.

حسین گروسی افزود: به لحاظ سابقه دیرینه که در اماکن تاریخی ماکو منقش شده حکایت از این دارد که این کریدور از سال‌ها قبل مهمترین مسیرهای ترانزیتی بوده است و تجارت در جریان بوده است.

گروسی افزود: ما نیز بلواری در ماکو به عنوان جاده لجستیک منتهی به شهر بازرگان را به اسم چابهار نامگذاری خواهیم کرد.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :