مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماكو در برنامه گفتگوی اقتصادی مطرح کرد:

هوشمندسازی لجستیك در منطقه آزاد ماكو دنبال می‌شود

برنامه «گفتگوی اقتصادی» رادیو گفت وگو درباره نقش مناطق آزاد در رونق دیپلماسی اقتصادی با حسین گروسی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماكو مصاحبه تلفنی كرد.

به گزارش فرینا، حسین گروسی در رادیو گفت وگو اظهار كرد: با كمك معاونت علمی و فناوری بحث لجستیك هوشمند در منطقه آزاد ماكو دنبال می‌شود.

گروسی از منطقه آزاد ماكو به عنوان جوان ترین مناطق آزاد نسل اول كشور نام برد و گفت: هیچ وقت حمایت جدی از مناطق آزاد نشده و مناطق آزاد تا به امروز ریالی از بودجه دولتی دریافت نكردند و انواع زیرساخت‌ها در این مناطق با روش مدیریتی ایجاد شده است.

وی مقایسه مناطق آزاد ایران با كشورهای دنیا را اشتباه دانست و افزود: با وجود اینكه مناطق آزاد تجاری و صنعتی كشور می‌تواند موتور محركه كشور باشد اما قانون اداره مناطق آزاد آنگونه كه باید اجرایی نشده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماكو تصریح كرد: ما بارها از دولت و مجلس تقاضا كردیم كه روند وضع قوانین خلق الساعه را از بین ببرند تا كلید واژه‌هایی مانند فرار مالیاتی، رانت و قاچاق درمورد مناطق آزاد به كار گرفته نشود.

گروسی با اشاره به ظرفیت مناطق آزاد ماكو، ارس و اروند به عنوان هاب گردشگری و هاب معدن و هاب صادرات گفت: خواسته ما از رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی این است كه از مناطق بازدید میدانی كنند و قوانین مناطق آزاد مورد بررسی قرار گیرد.

وی خاطرنشان كرد: محل درآمد مناطق آزاد از عوارض است اما شاهدیم كه سازمان امور مالیاتی این درآمد را به خزانه دولت واریز می‌كند.

مدیرعامل سازمان منطقه ماكو گفت: بزرگترین باغ مدرن در این منطقه 2 هزار و 90 هكتار وسعت دارد كه از نظر وسعت و كیفیت رتبه اول غرب آسیا و رتبه دوم جهان را دارد و با كمك معاونت علمی و فناوری بحث لجستیك هوشمند در منطقه آزاد ماكو دنبال می‌شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :