مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو: نمایشگاه، بستری برای عرضه محصولات تولیدی و رونق صادرات است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: برگزاری نمایشگاه بستری برای توسعه صادرات و افزایش توان تولید است که می‌تواند با تقویت تجارت خارجی رغبت تولیدکنندگان برای تولید را بیشتر کند.

به گزارش فرینا، حسین گروسی در حاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی مبلمان و لوستر در منطقه آزاد ماکو افزود: منطقه آزاد ماکو به عنوان نقطه اتصال ایران و اروپا و کشورهای اوراسیا موقعیت منحصر بفرد برای عرضه محصولات داخلی به این کشورها به لحاظ کیفیت خوب و قیمت پایین دارد.

گروسی با بیان اینکه بازار کشورهای همسایه از تولیدات ایرانی استقبال می‌کنند اضافه کرد: حرکت به‌سمت رشد صادرات و اقتصاد تولیدمحور، مستلزم تقویت بخش تولید با استفاده از همه‌ی امکانات و ظرفیت‌های ملی است که برگزاری نمایشگاه ها یکی از این فرصت ها است.

وی اضافه کرد: مدیریت صحیح بازار و اتخاذ سیاست‌های تجاری مناسب، نقش پررنگی در توانمندسازی بخش تولید دارد؛ چراکه بازار مصرف بزرگ، فرصتی بی‌بدیل برای رونق تولید داخلی به‌عنوان بخش واقعی اقتصاد به‌شمار می‌رود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه نمایشگاه ویترین توسعه اقتصادی و تولیدات داخلی منطقه را به نمایش می گذارد تاکید کرد: رونق صنعت نمایشگاهی موجب ایجاد کسب و کار و اشتغالزایی می شود.

 نمایشگاه‌ها از مهمترین و مؤثرترین ابزارهای بازاریابی در دنیای تجارت محسوب می‌شوند و از دیدگاه اقتصادی تأثیر بسزایی در اقتصاد جوامع دارند و برگزاری نمایشگاه‌ها یکی از ابزارهای مهم در شناسایی نیاز مشتریان و معرفی توانمندی‌های واحدهای تولیدی و خدماتی به بازارهای مختلف به شمار می روند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :