در دومین نشست معاونان عمرانی و مدیران محیط زیست مناطق آزاد کشور مطرح شد؛

ارتقا کیفیت زندگی مردم، هدف اصلی اجرای پروژه های عمرانی مناطق آزاد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/68610
ساعت 16:27 سه شنبه 19 دی 1402
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم، ایجاد توسعه منطقه ای و انجام پروژه های زیرساختی جهت ایجاد آبادانی با هدف تعالی کیفیت زندگی ساکنان، گردشگران و فعالان اقتصادی را مهمترین ماموریت سازمان های مناطق آزاد کشور دانست.

به گزارش فرینا، سعید اکبریان در دومین نشست معاونان عمرانی و مدیران محیط زیست مناطق آزاد کشور، اظهار کرد: افزایش کیفیت زندگی ساکنان مناطق آزاد، گردشگران و فعالان اقتصادی در این مناطق با اجرای پروژه های زیرساختی و توسعه منطقه ای فراهم می شود.
اکبریان ادامه داد: توانمندسازی جامعه محلی جزیره قشم در حوزه ایمنی از مهمترین برنامه هایی است که طی ماه های گذشته با هدف مدیریت بحران و ارتقا فرهنگ و سطح ایمنی نقاط مختلف در دستور کار قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: همچنین برنامه ریزی‌های خوبی در حوزه ایجاد سامانه هوشمند یکپارچه املاک و شهرسازی و طرح توسعه شهر هوشمند در منطقه آزاد قشم صورت گرفته که در آینده نزدیک اجرایی می شود.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم، نبود برنامه‌های توسعه‌ای جامع و بلندمدت را یکی از کمبودهای مناطق آزاد دانست و افزود: در منطقه آزاد قشم به دنبال تهیه و تدوین برنامه‌های عملیاتی 5 ساله بدون نگاه‌های سلیقه‌ای با هدف ایجاد توسعه متوازن منطقه‌ای در سطح جزیره هستیم.
اکبریان در پایان گفت: طراحی فرآیندها، طرح‌ها، پروژه‌ها تا حدود زیادی انجام شده و ساز و کار ارزیابی و سنجش رضایت جامعه محلی و گروه‌های مختلف ذی‌نفعان نیز پیش بینی شده است تا با اجرای آنها شاهد سرعت گرفتن توسعه، پیشرفت و افزایش کیفیت زندگی ساکنان در جزیره باشیم.
براساس این گزارش دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی نیز در این جلسه گفت: مناطق آزاد کشور باید در حوزه های مختلف از جمله پذیرش سرمایه داخلی و خارجی، توسعه منطقه ای، عمران و آبادانی و خدمات رسانی به مردم با یکدیگر رقابت مثبتی داشته باشند.
روح الله اکبری، با اشاره به اهمیت نقش مناطق آزاد در توسعه و رونق اقتصادی کشور، ادامه داد: فرصت های مختلفی برای پیشرفت و توسعه در مناطق آزاد کشور وجود دارد که باید شناسایی شود.
دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در پایان خاطرنشان کرد: هدف اصلی از اجرای برنامه‌ها، طرح‌ها و پروژه های مختلف در تمامی سطوح باید ارتقا کیفیت زندگی مردم منطقه و جامعه ذی‌نفعان شامل فعالان اقتصادی و گردشگران باشد.

آخرین اخبار

شهادت، اجر ده‌ها سال تلاش خالصانه و غیرتمندانه آیت الله رئیسی بود
جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟