وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران:

منطقه آزاد مازندران می‌تواند الگوی موفق مناطق آزاد نسل دوم شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: ظرفیت منطقه آزاد مازندران برای اینکه تبدیل به یک الگوی موفق و از نمونه‌های خوب مناطق آزاد نسل دوم شود، بسیار بالا است.

به گزارش شادا، سید احسان خاندوزی در حاشیه همایش علمی بررسی فرصت‌ها و چالش‌های منطقه آزاد در دانشگاه مازندران افزود: در این همایش نکات خوبی از سوی صاحب نظران و اساتید و همچنین مسئولان اجرایی در استان مطرح شد.

خاندوزی گفت: ما در وزارت امور اقتصادی و دارایی که یکی از نقش آفرین در سیاست‌گذاری مناطق آزاد است، به نسل دوم مناطق آزاد که در دو سه سال اخیر مصوب شده‌اند و ویژگی‌های متمایزی نسبت به نسل اول دارند، امید داریم.

وی افزود: منطقه آزاد مازندران به لحاظ اینکه سرمایه‌گذاری‌های پیشینی خوبی در آن صورت گرفته که ثمرات آن موجب شده تا زودتر از آنچه تصور می‌شود هم در زمینه تجارت، صادرات و واردات و ترانزیت و همچنین در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی مشترکی که می‌تواند صورت گیرد به خصوص درباره کشورهای حوزه اوراسیا که از مزیت‌های ویژه استان مازندران است اهداف محقق شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: ظرفیت منطقه آزاد مازندران برای اینکه تبدیل به یک الگوی موفق و از نمونه‌های خوب مناطق آزاد نسل دوم شود بسیار بالا است؛ با توجه به اینکه طرح جامع منطقه لازم است که با فوریت و با کمک دانشگاهیان و صاحب نظران مصوب شود بلافاصله بعد از اینکه طرح مصوب شود آمادگی اجرای آن وجود دارد و می‌توانیم شاهد شکوفایی مزیت‌هایی باشیم که به جهت معافیت‌های گمرکی و معافیت‌های مالیاتی و … رخ خواهد داد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :