در دومین روز از سفر هیات مناطق آزاد ایران به عمان مطرح شد؛

توسعه دیپلماسی اقتصادی قشم و عمان در دستور کار

لینک کوتاه: freena.ir/detail/68269
ساعت 16:05 سه شنبه 30 آبان 1402
در دومین روز از حضور عادل پیغامی، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه هیاتی متشکل از دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مدیران عامل سایر مناطق آزاد کشور، رایزنی‌ها و جلسات برای توسعه دیپلماسی مناطق آزاد به ویژه قشم با کشور عمان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش فرینا، هیات ایرانی با فیصل الرواس رئیس اتاق بازرگانی و صنایع عمان، هیأت رئیسه این اتاق و اعضای شورای مشترک بازرگانی عمان و ایران و تعدادی از فعالین بخش خصوصی این کشور از مهمترین رویدادهای دومین روز سفر به عمان می باشد.
در این نشست عبدالملکی و مدیران مناطق آزاد قشم، چابهار، کیش، اروند و ارس زمینه‌ها و ظرفیت‌های همکاری مشترک با طرف عمانی را تشریح نمودند.
همچنین بازدید از سازمان شهرک های صنعتی مدائن در کشور عمان که زیر نظر سازمان  مناطق آزاد و ویژه اقتصادی عمان فعالیت می کند و گفتگو با مدیرعامل و معاونین این منطقه از دیگر برنامه ها بود.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه همچنین با قیس الیوسف وزیر تجارت و صنعت و توسعه سرمایه گذاری و رئیس طرف عمانی کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی دیدار و گفتگو کرد.
 بنابراین گزارش، در سفر سه روزه حجت الله عبدالملکی، مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، عادل پیغامی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و دیگر مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد حضور دارند و برنامه ریزی برای افزایش مبادلات اقتصادی و تجاری مناطق آزاد ایران با کشور عمان در دستور کار قرار دارد.

آخرین اخبار

ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت انتصاب مجدد رییس کمیته امداد
«انزلی» میزبان اولین دوره مسابقات كبدی ساحلی قهرمانی جهان شد
امضای 5 قرارداد به ارزش بیش از 2000 میلیارد و 767 میلیون دلار در منطقه ویژه پتروشیمی
نشست تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه پتروشیمی

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو