وزیر اقتصاد با اشاره به سفر دو روزه معاون اول رئیس جمهور به چین؛

عملیاتی ترین مرحله توافقات ایران و چین كلید خورد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: عملیاتی ترین مرحله تعاملات ایران و چین در سفر معاون اول رئیس جمهور به شانگهای کلید خورد.

به گزارش فرینا به نقل از شادا، سیداحسان خاندوزی در گزارشی از سفر معاون اول رئیس جمهور و هیات همراه به چین اظهار کرد: در سفر دو روزه هیات همراه آقای مخبر که غیر از من، آقایان علی آبادی و معاون اجرایی رئیس جمهور و تعدادی از نمایندگان دستگاه های اجرایی هم حضور داشتند؛ مهمترین اتفاق پیگیری پروژه هایی که بعد از سفر رئیس جمهور به پکن باید عملیاتی می‌شد.

خاندوزی افزود: قدم اول را در تیر ماه امسال با برگزاری اولین کمیسیون مشترک بین دو کشور در دولت جدید برداشتیم و قدم دوم با حضور تعدادی از وزارتخانه‌های اقتصادی در سفر دکتر مخبر به چین در همین دو روز برداشته شد.

وی اظهار کرد: با توجه به‌ اینکه جلسات پیشینی درباره پروژه‌ها  برگزار شده و نقاط اختلافی احصا شده بود، رفع این نقاط هم به سرانجام رسید و امیدواریم هم در حوزه بخش دولتی و هم بخش خصوصی دو کشور با جمع بندی قطعی و نهایی شدن پروژه ها در بخش های مختلف صنعتی کشاورزی در ماه‌های آینده با تحقق و عملیاتی شدن در بخش های مختلف اقتصادی شاهد اتفاقات روشن، ملموس و مبارک سرمایه گذاری در کشور باشیم. 

وزیر اقتصاد تاکید کرد:  کم کردن فاصله تراز غیر نفتی بین ایران و چین نیز در این سفر بررسی شد؛ پیش از این ما به چین انرژی صادر می‌کردیم و محصولات تکنولوژی و صنعتی وارد میکردیم،  طبق توافقات و سرمایه‌گذاری مشترک ایران از فرصت صادرات به چین و یا صادرات از ایران به کشورهای منطقه با فناوری‌هایی که اقتصاد چین به آنها دست یافته است بهره‌مند شویم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :