حجت الله عبدالملكى: آغاز عملیات اجرایی منطقه آزاد بانه - مریوان در آينده نزديك

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی که به همراه رئیس جمهور در سفر استانی به کردستان رفته است، گفت: عملیات اجرایی منطقه آزاد بانه - مریوان تا 2 روز دیگر آغاز و مدیرعامل آن نیز مستقر خواهد شد.

به گزارش فرينا به نقل از ایرنا، حجت‌الله عبدالملکی روز پنجشنبه در بازدید از مرز باشماق مریوان اظهار کرد: با استقرار منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان، ظرفیت برای سرمایه‌گذاری بیشتر می‌شود و شرکت‌هایی که مستقر هستند، از مزیت‌های مناطق آزاد بهره مند می شوند.

عبدالملكى افزود: استقرار منطقه آزاد بانه - مریوان و آغاز به کار آن، توسعه زیرساخت های مرز باشماق را به دنبال دارد.

مشاور رییس جمهور ابراز امیدواری کرد مناطق آزاد نمونه در بانه و مریوان در تراز ملی ایجاد شود و دستگاه های اجرایی در مرز به بهترین شیوه وظیفه خود را انجام دهند و آینده روشنی پیش روی مریوان و کل ایران باشد.

عبدالمکی ادامه داد: منطقه آزاد بانه - مریوان مربوط به اقتصاد ملی بوده و متعلق به همه مردم ایران است و توجه مسئولان در گستره ملی را می‌طلبد؛ همچنان‌که رئیس جمهور روی این منطقه حساسیت داشته و پیگیر مسائل آن است.

وی مرز باشماق را یکی از مبادی اصلی اقتصای ایران و برای کشور بسیار راهبردی و مهم دانست و گفت: نزدیک به 6 میلیارد دلار کالا از این مرز به صورت تزانزیت یا صادراتی و وارداتی مبادله می شود.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی اضافه کرد: در هفت ماه گذشته صادرات از مرز باشماق حدود 40 درصد افزایش داشته است که نشان دهنده موفقیت سیاست‌های دولت در تقویت صادرات غیرنفتی و موفقیت مدیریت این منطقه است.

عبدالملکی در ادامه به نشست با فعالان اقتصادی در مرز باشماق اشاره کرد و افزود: با وجود توسعه مرز باشماق، مشکلات زیرساختی هنور وجود دارد که باید برطرف شود.

مرز باشماق در 15 کیلومتری مریوان و شهر مریوان نیز در فاصله 109 کیلومتری باختر سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در دور دوم سفرهای استانی خود به منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور نخست و افتتاح 16 کلان پروژه، صبح امروز وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور، وزیران کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی، جهادکشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رئیس جمهور را در سفر به استان کردستان همراهی می‌کنند.

رئیس جمهور در آغاز سفر به کردستان، نخست در آیین بهره برداری از راه آهن سنندج - همدان حاضر شد و این پروژه را به طور رسمی افتتاح کرد.

آیت الله رئیسی پس از راه اندازی خط آهن سنندج - همدان به میان مردم رفت در میدان آزادی سنندج با مردم این شهر دیدار کرد.

افتتاح فرودگاه سقز، دیدارهای مردمی در سنندج و بانه، دیدار با فعالان اقتصادی و نشست خبری از جمله برنامه های دکتر رئیسی در سفر استانی به کردستان است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی 17 تیر 1401 دور نخست سفر خود به استان کردستان را انجام داد.

رییس جمهور پاییز سال گذشته نیز در برنامه‌ای یک روزه برای بهره‌برداری از پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :