در پویشی فرهنگی از سوی شهرداری لافت صورت می گیرد؛

سفری به قدمت چندین قرن از لافت به کنگ

لینک کوتاه: freena.ir/detail/68057
ساعت 13:55 دوشنبه 8 آبان 1402
شهردار لافت از برگزاری پویشی فرهنگی به قدمت سده ها برای دیدار ناخدایان لافتی و کنگی از مسیر دریایی بین این دو بندر تاریخی خبر داد.

به گزارش فرینا، محمد با اعلام این خبر گفت: هدف از برگزاری این پویش، زنده کردن تاریخ گذشته و احیا سنت های رایج بین ناخدایانی است که صدها سال با لنج های بادبانی خود، سفیران فرهنگ و ادب ایران زمین و نشر دهنده آن به کشورهای همسایه بوده اند.

آتشین‌ماه ادامه داد: تجدید دیدار ناخدایان لافتی و کنگی در تاریخ 10 آبان ماه 1402، با یک سفر دریایی از مبدا لافت به مقصد کنگ انجام شده و با اجرای موسیقی هایی همچون رزیف و عضوا بر لنج و مراسم استقبال ناخدایان بندر کنگ ادامه دارد.

به گفته وی، ناخدایان بندر کنگ با اجرای موسیقی در اقامتگاه مهره سرا و موزه مردم شناسی کنگ مراسم را ادامه داده و در روز دوم با اجرای برنامه هوزار(بادبان کشی) در بوم مسی این شهر، پویش را خاتمه خواهند داد.

شهردار لافت ضمن ابراز امیدواری برای ادامه پویش های فرهنگی با تکیه بر سنت های پیشینیان افزود: میراث ناملموس یکی از ظرفیت های گردشگری است که به دلیل نداشتن نمود خارجی، بیشتر در معرض تهدید فراموشی بوده و وظیفه همه ما، کمک به احیا و پاسداشت این میراث با راه اندازی پویش ها و رویدادهای گوناگون است.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو