معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم مطرح کرد؛

کمک اتصال قشم به سامانه EPL برای تسهیل و توسعه تجارت جزیره

لینک کوتاه: freena.ir/detail/68030
ساعت 17:06 چهارشنبه 3 آبان 1402
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: اتصال به سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی کشور (EPL) در مسیر ایجاد تسهیل گری در فرآیندهای تجاری براساس قوانین با تعامل و همکاری بازرگانان و تولیدکنندگان جزیره انجام خواهد شد.

به گزارش فرینا، محمد منصور عظیم زاده اردبیلی در جلسه ای با بازرگانان و تجار جزیره قشم، اظهار داشت: با برنامه ریزی صورت گرفته و حسب تکالیف قانونی، راه اندازی این سامانه جهت استفاده فعالان عرصه تجارت قشم باید در کوتاه ترین زمان ممکن اجرایی شود.
عظیم زاده اردبیلی ادامه داد: نگرانی هایی از سوی جامعه بازرگانان و تجار جزیره قشم وجود داشته که با برنامه ریزی صورت گرفته و همراهی گمرک منطقه آزاد قشم و سایر مدیریت های مرتبط با این حوزه و با اجرای قوانین و تکالیف ابلاغ شده، برپایه تسهیل گری تجارت در دستور کار قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: زیرساخت های مورد نیاز و آموزش های لازم جهت استفاده از سامانه EPL برای بازرگانان و فعالان اقتصادی قشم آغاز  شده و در آینده نیز تداوم خواهد داشت.
به گفته معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم؛ فرآیندهای اداری و اجرایی مرتبط با سازمان منطقه آزاد قشم در کوتاه ترین زمان ممکن باید انجام شود و سایر دستگاه ها نیز باید در مسیر تعامل و تسهیل امور مربوط به بازرگانان و تجارت جزیره قشم اقدام کنند.
عظیم زاده اردبیلی با بیان اینکه زیرساخت های فناوری اطلاعات سامانه EPL با کمک به تسهیل گری، موجب شفافیت و تسریع ترخیص کالا می شود، افزود: پیش بینی های لازم جهت رفع مشکلات احتمالی و پشتیبانی این سامانه صورت گرفته و با استفاده بازرگانان و فعالان اقتصادی منطقه آزاد قشم از سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی کشور ضمن ایجاد شفافیت، شاهد تسهیل و تسریع امور مربوط به واردات و ترخیص کالا خواهیم بود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه معاونت اقتصادی و گمرک سازمان منطقه آزاد قشم خود را ملزم به حل مشکلات بازرگانان فعال در جزیره می داند و در همین راستا ایرادات و مسائل مربوط به این سامانه به دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور و سایر نهادهای بالادستی منتقل شده و پیگیر رفع آنهاست.
براساس این گزارش، در این جلسه بازرگانان و تجار فعال در منطقه آزاد قشم نیز به بیان دغدغه ها و نظرات خود پرداختند.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو