گردشگری، صنعت پیشرو در چهارچوب سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی

​​​​​​​مدیر گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در یادداشتی، گردشگری و میراث فرهنگی مناطق آزاد را صنعت پیشرو در عرصه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی معرفی کرد.

به گزارش فرینا، محمد فرزاد میرزایی قلعه ضمن بر شمردن ویژگی‌های گردشگری مانند: رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال، صادرات فرهنگی، رفع آسیب‌های اجتماعی و زمینه‌ساز صلح بین نسلی و درون نسلی؛ این صنعت را به عنوان صنعت پیشرو در چهارچوب سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی معرفی نموده است، وی در این مقاله یادداشت گونه اشاره کرده اند که گردشگری فعالیتی به طول تاریخ زندگی اجتماعی بشر است، که سالهاست به عنوان قطب فعالیت بسیاری از کشور ها برای ارز آوری و تولید ثروت از آن بهره برده اند.
میرزایی در ادامه این یادداشت آورده است؛ متاسفانه در کشور ما با وجود مقاصد بی پایان گردشگر پذیر و البته عضویت بین 5 کشور بر تر تعداد جاذبه ها چه در دل طبیعت و چه از نظر آثار تاریخی و فرهنگی ، اهتمام جدی برای توسعه آن در سطح بین بخشی وجود ندارد و این لازمه یک هم اندیشی و سیاستگذاری غیر بخشی برای این مهم است. 
 این چالش ها در حالی است که گردشگری فعالیت پیش رو در چتر های سیاستی کلان کشور مانند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، سند چشم انداز 20 ساله و البته بازوی قوی احکام سیاستی اقتصاد مقاومتی است. 
مدیر گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، تکیه گردشگری بر میراث طبیعی و فرهنگی را مصداق کامل درونگرایی در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی معرفی می نماید و البته جذب گردشگر خارج از فضای جغرافیایی منطقه و البته کشور را نگاه به بیرون تلقی می کنند و در ادامه به این مباحث اشاره می نمایند که امروزه توسعه  گردشگری قطعا کلید حل مشکلات کشور است که نیازمند همگرایی بین سازمانی و اهتمام جدی بر جاری کردن این نگاه در ساحت بین بخشی دستگاه ها است.
میرزایی در ادامه این یادداشت، نوآوری را جز لاینفک گردشگری دانسته که از احکام جدایی ناپذیری سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
همچنین اشاره کرد که در مناطق آزاد با تمرکز بر احکام سیاستی موجود در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ضمن نگاه به چتر سیاستی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در تلاش هستیم نظام بودجه ریزی و نظارت راهبری بر عملکرد ها را جانی تازه بپردازیم، و امید داریم بتوانیم گردشگری مناطق آزاد را در مسیر این سیاست‌ها پای‌بند نماییم.
وی در ادامه ضمن بر شمردن ظرفیت های گردشگری مناطق آزاد، این قطب گردشگری کشور را به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای قدرت اقتصادی کشور معرفی کرد که می‌تواند در شرایط سخت جنگ ترکیبی پیش رو حامی و جبه مقاومتی در برابر فشار بیگانگان باشد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :