بهره برداری از 20 کیلومتر پروژه تعریض جاده ساحل جنوبی تا نوروز

لینک کوتاه: freena.ir/detail/67941
ساعت 15:20 سه شنبه 25 مهر 1402
سرپرست معاونت فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: پروژه تعریض جاده ساحل جنوبی و ایجاد دو لاین راه استاندارد در کنار جاده موجود، سرعت یافته و هم اینک با پیشرفت 6 درصدی تا نوروز امسال، 20 کیلومتر را زیر بار ترافیکی خواهد برد.

به گزارش فرینا، سعید اکبریان با بیان اینکه این جاده نقش قابل ملاحظه ای در کاهش تصادفات و بار ترافیکی در زمان پیک ورود گردشگران به جزیره را به همراه خواهد داشت، افزود: این پروژه از شهر قشم تا فرودگاه طراحی شده که جمعا 60 کیلومتر را شامل خواهد شد.
اکبریان با بیان اینکه هم اکنون عملیات عمرانی این پروژه تا نزدیکی مقبره شاه شهید پیشرفت داشته، اضافه کرد: این پروژه با صرف اعتبار روز حدود 2000 میلیارد تومانی یکی از پروژه های شاخص شهرستان قشم است که در صورت اتمام، نقش قابل ملاحظه ای در ایجاد رینگ گردشگری و تسهیل عبور و مردم مردم جزیره یه همراه خواهد داشت.
سرپرست معاونت فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم زمان اتمام این پروژه را تا 30 ماه آینده قلمداد و اظهار امیدواری کرد به زودی نصب روزشمار اتمام این پروژه در راستای پیگیری عموم و اطلاع از زمان افتتاح، در مسیر این پروژه نصب شود.
وی همچنین در خصوص این پروژه گفت: در 50 روز گذشته، روند اجرایی بزرگراه ساحل جنوبی سرعتی شده و امید می رود با روند رو به جلوی پروژه مذکور، بتوان بخش پیش بینی شده را تا نوروز زیر بار ترافیکی برد.
پروژه ساحل جنوبی قشم به طول 60 کیلومتر در 2 لاین و حدفاصل قشم تا فرودگاه از قسمت جنوبی جزیره قشم قرار دارد و کلنگ آن از پارسال به زمین خورده و امید می رود نوروز 1405 به بهره برداری نهایی برسد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو