‎در دیدار وزیر ارتباطات با مشاور رئيس جمهور مطرح شد؛

اقدامات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در جذب سرمایه‌گذاری قابل تقدیر است/ ‎زیرساخت‌های ارتباطاتی این مناطق تقویت می شود

در دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با مشاور رئيس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجارى -صنعتى و ويژه اقتصادى بر توسعه پروژه فيبرنورى در مناطق آزاد و ويژه اقتصادى كشور تاكيد شد.

به گزارش فرينا، در این دیدار که با حضور برخی از مديران عامل سازمان هاى مناطق آزاد و جمعى از مديران دبيرخانه شورايعالى برگزار شد، وضعیت ارتباطات و زیرساخت ارتباطی در این مناطق بررسی و پیشنهاداتی در این حوزه مطرح شد.
عيسى زارع پور در اين ديدار پس از استماع گزارش وضعيت زيرساخت های ارتباطى در مناطق آزاد و ويژه اقتصادى و تقدیر از اقدامات دبیرخانه شورایعالی در جذب سرمایه گذار گفت: زیرساخت های مناطق آزاد وضعیت مناسبی دارد اما موضوع توسعه کاربردهای فناوری اطلاعات باید مورد توجه قرار گیرد تا به عنوان یک الگو در سرزمين اصلى مطرح شود. این زیرساخت ها می تواند به توسعه این مناطق و جذب سرمایه گذار کمک کند.
مشاور رئيس جمهور و دبير شورايعالى مناطق آزاد و ويژه اقتصادى نیز در اين نشست به ارائه گزارشی از وضعیت ارتباطات و توسعه کسب و کارهای دیجیتال در مناطق آزاد و ويژه اقتصادى در دولت مردمى سيزدهم پرداخت.
‎همچنین افزایش سرعت و کیفیت اینترنت در مناطق آزاد، اجرای پروژه فناوری های نوین در منطقه آزاد کیش و پیگیری راه اندازی مرکز داده بین المللی در منطقه آزاد ماکو، از موضوعاتی بود که توسط حجت الله عبدالملكى و مدیران سازمان هاى مناطق آزاد كشور مطرح و وزیر ارتباطات نیز دستوراتی در این خصوص صادر کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :