در دیدار با رایزنان فرهنگی ج‌.ا‌.ایران مطرح شد؛

هم‌افزایی سفیران فرهنگی با تیم ملی اقتصاد بین الملل ج.ا.ایران

لینک کوتاه: freena.ir/detail/67888
ساعت 13:04 پنج‌شنبه 20 مهر 1402
در ديدار مشاور رئيس جمهور و دبير شورايعالى مناطق آزاد تجارى -صنعتى و ويژه اقتصادى با رئيس معاونان و مدیران سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامى و رايزنان فرهنگى جمهورى اسلامى ايران، ظرفيت هاي مناطق آزاد و ويژه اقتصادى براى توسعه اقتصادى كشور و حضور در سطح جهانى بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش فرينا،  در اين نشست وجه مشترك دو سازمان و جنبه عملكرد بين المللى طرفين مورد بررسى قرار گرفت.

مشاور رئيس جمهور و دبير شورايعالى مناطق آزاد تجارى -صنعتى و ويژه اقتصادى در اين نشست يكى از  ابزارهاى مهم براى انتقال فرهنگ اسلامى و انقلابى را عنصر اقتصاد عنوان كرد و گفت: رايزنان فرهنگى، سفيران فرهنگى جمهورى اسلامى ايران هستند و مناطق آزاد و ويژه اقتصادى هم تيم اقتصاد بين الملل جمهورى اسلامي، از اين جهت تعامل دو دستگاه مى تواند در حضور جمهورى اسلامى ايران در اقتصاد جهانى موثرتر باشد و هم در انتقال فرهنگ اصيل انقلابى و اسلامى ايران به دنيا موفق تر عمل كند.
حجت الله عبدالملكى در اين نشست ضمن معرفى بسته هاى سرمايه گذارى مناطق آزاد و ويژه اقتصادى، از رايزنان فرهنگى خواست كه سرمايه گذاران بالقوه در كشورهاى مقصد را شناسايى و معرفى كنند.
 عبدالملكى افزود: با شناسايى سرمايه گذاران خارجى، خط ارتباطى مستقيم بين رايزنان فرهنگى و دبيرخانه شورايعالى براى جذب سرمايه گذار خارجى، گردشگران و همچنين جذب ايرانيان خارج از كشور براى سرمايه گذارى در ايران و تقويت صادرات از مناطق آزاد و ويژه اقتصادى ايران ايجاد شود.
گفتنى است؛ دبيرخانه شورايعالى مناطق آزاد تجارى-صنعتى و ويژه اقتصادى در راستاى جهانى سازى اين مناطق از تمام ظرفيت هاى جمهورى اسلامى ايران در وزارت امورخارجه، سازمان توسعه تجارت و استفاده از ظرفيت دستگاه هاى فرهنگى بين المللى كشور استفاده مى كند و پیش بینی می‌شود اين اقدام نقطه عطفى براى حضور اين مناطق در اقتصاد جهانى در آينده نزديك باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو