هم زمان با روز جهانی گردشگری صورت گرفت؛

همایش گنجینه های میراث انسانی دریانوردی و لنج سازی جزیره قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/67777
ساعت 14:24 يکشنبه 9 مهر 1402
مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری همایش گنجینه های میراث انسانی دریانوردی و لنج سازی جزیره قشم هم زمان با روز جهانی گردشگری خبر داد.

به گزارش فرینا، ابراهیم رستم گورانی ضمن تبریک این روز و هفته گردشگری به فعالان این عرصه گفت: روز جهانی گردشگری فرصتی برای شناخت اهمیت و تاثیر صنعت گردشگری بر اقتصاد جوامع، فرهنگ و توسعه پایدار است.

رستم گورانی ادامه داد: برنامه های نخستین روز از هفته گردشگری با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و سایر مدیران و کارشناسان این معاونت بر مزار شهدای والامقام جزیره و تجدید پیمان با این دلاورمردان در امامزاده سیدمظفر(ع) آغاز شد.

وی با اشاره به نشستی در حضور حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی، امام جمعه شهرستان قشم افزود: در این نشست برنامه های هفته پیش رو عنوان و از رهنمودهای امام جمعه محترم برای هرچه بهتر کردن برنامه های بلندمدت در قالب سند جامع گردشگری استفاده شد.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از برگزاری همایش گنجینه های میراث انسانی دریانوردی و لنج سازی جزیره قشم با حضور پیشکسوتان این حوزه خبر داد و گفت: آموزه ها و دانش بومی بزرگان جامعه محلی جزیره در حوزه دریانوردی و لنج سازی، گنجینه ای بی بدیل است.

افتتاح نمایشگاه صنایع دستی واقع در مجتمع تجاری سیتی سنتر 2 شهر قشم، خانه صنایع دستی در روستاهای شیب دراز و گورزین از دیگر برنامه های روز جهانی گردشگری بود.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو