«مرز شلمچه» 1 میلیون و 900 هزار تردد را در ماه صفر به ثبت رساند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/67683
ساعت 14:21 دوشنبه 27 شهريور 1402
پایانه مرزی شلمچه در خلال ماه صفر، بالغ بر یک میلیون و 843 هزار و 168 تردد را به ثبت رساند.

به گزارش فرینا، پایانه مرزی شلمچه در منطقه آزاد اروند در خلال ماه صفر و تردد زائران برای حضور در راهپیمایی اربعین و زیارت عتبه مقدسه در کشور عراق، بالغ بر یک میلیون و 843 هزار و 168 تردد را به ثبت رساند.

بر اساس گزارش تجمیعی ارائه شده از سوی ستاد اربعین، 886 هزار و 345 زائر ایرانی و 41 هزار و 452 زائر خارجی از پایانه مرزی شلمچه به کشور عراق عزیمت کردند.

همچنین تعداد 838 هزار و 859 زائر ایرانی و 41 هزار و 452 زائر خارجی از این پایانه مرزی برای بازگشت به کشور بهره جسته‌اند.

کمترین آمار تردد در ایام اربعین از این پایانه مرزی به 28 صفر با 9 هزار و 420 تردد و بیشترین آمار تردد روزانه نیز از این پایانه مرزی به 14 صفر با 151 هزار و 102 تردد اختصاص دارد.

پایانه مرزی شلمچه در منطقه آزاد اروند ضمن برخورداری از دسترسی آسان به استان بصره عراق از طریق مرز زمینی برای تردد مسافری، دارای بارانداز تجاری برای تردد خودروهای حمل بار است و در آینده نیز، از خط‌آهن برای اتصال به خطوط ریلی کشور عراق بهره‌مند خواهد بود.

این پایانه مرزی در اربعین سال جاری با بهره‌مندی از یک پارکینگ 90 هکتاری با ظرفیت 30 هزار خودرو، نقش مؤثری در تشویق زوار به استفاده از این شاهراه ارتباطی ایفا کرد.

اقدامات زیرساختی ایجاد شده توسط ستاد اربعین منطقه آزاد اروند در راستای تسهیل در تردد زوار و کاهش گرمای هوا، از دیگر مواردی بود که شلمچه را به دومین انتخاب زائران برای تردد به خاک عراق، بدل کرد.

این پایانه مرزی (پس از مرز مهران در استان ایلام به واسطه مرکزیت و قربت به استان‌های مرکزی و شمالی کشور) سالانه دومین مرز در حیطه پذیرش زائر در فرآیند اربعین حسینی است.

همچنین، شلمچه با ثبت سالانه بالغ بر 250 میلیون دلار صادرات، از این حیث دارای برترین شاخص ارزی میان مناطق آزاد کشور است.

آخرین اخبار

ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت انتصاب مجدد رییس کمیته امداد
«انزلی» میزبان اولین دوره مسابقات كبدی ساحلی قهرمانی جهان شد
امضای 5 قرارداد به ارزش بیش از 2000 میلیارد و 767 میلیون دلار در منطقه ویژه پتروشیمی
نشست تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه پتروشیمی

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو