معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم مطرح کرد:

نگاهی متفاوت، نوگرا و خلاق برای روایت حماسه دفاع مقدس نیاز است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/67680
ساعت 13:49 دوشنبه 27 شهريور 1402
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری باشکوه مراسم هفته دفاع مقدس در جزیره زیبای قشم خبر داد و گفت: برای روایت حماسه دفاع مقدس به نگاهی متفاوت، نوگرا و خلاق نیاز داریم.

به گزارش فرینا، ادریس راموز با اعلام این مطلب اظهار داشت: در برنامه ریزی های انجام شده برای برگزاری هفته دفاع مقدس امسال تلاش داریم تا با استفاده از نوگرایی، نسل نوجوان و جوان را که از نظر سنی از دوران جنگ تحمیلی دور هستند را از زوایای مختلف این دوران آگاه کنیم.

راموز ادامه داد: از همین روی در برنامه های پیشنهادی امسال استفاده از ظرفیت های رسانه ای و هنری را در اولویت قرار داده ایم تا بتوانیم درعرصه جهاد تبیین پررنگ ظاهر شویم.

به گفته وی، استفاده از ظرفیت صدا و سیما برای پخش برنامه های مربوط به دفاع مقدس به مدت 7 شب، تولید مساند از خاطرات رزمندگان و خانواده های آنان، برگزاری تئاتر خیابانی، اجرای پرفورمنس و برگزاری رویدادهایی همچون مجسمه شنی و پرواز بادبادک ویژه کودکان و همچنین تولید کلیپ از از خاطرات آزادگان و ایثارگران و خانواده های شهدا از جمله مهمترین اقدامات در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: همچنین برگزاری مسابقات ورزشی جام شهدای شهرستان، شب شعر دفاع مقدس، کشت مرجان در آب های نیلگون خلیج فارس و کشت نخل و حرا به نام شهدای دفاع مقدس از دیگر برنامه های امسال است.

راموز خاطرنشان ساخت: برگزاری همایش تجلیل از مادران و همسران شهداء، یادواره شهدای مدافع سلامت، مراسم تجلیل از پیشکسوتان افتخارآفرین دفاع مقدس و مقاومت و دیدار با خانواده های شهداء و طراحی و رونمایی از المان یادمان شهدای شهرستان از دیگر برنامه‌ها است.

وی تصریح کرد: در برگزاری تمامی این برنامه ها تلاش داریم فضا به گونه ای باشد تا فرهنگ مقاومت، ایثار، شهادت و وطن دوستی را به نسل جوان منتقل کنیم و امیدواریم در این زمینه موفق عمل کنیم.

آخرین اخبار

ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت انتصاب مجدد رییس کمیته امداد
«انزلی» میزبان اولین دوره مسابقات كبدی ساحلی قهرمانی جهان شد
امضای 5 قرارداد به ارزش بیش از 2000 میلیارد و 767 میلیون دلار در منطقه ویژه پتروشیمی
نشست تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه پتروشیمی

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو