معاون اجرایی رئیس جمهور مطرح کرد:

افتتاح طرح‌های بزرگ اقتصادی و صنعتی با هدف ایجاد اشتغال در دولت سیزدهم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/67535
ساعت 18:56 سه شنبه 7 شهريور 1402
معاون اجرایی رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه در دولت مردمی سیزدهم طرح‌های بزرگ اقتصادی و صنعتی به منظور اشتغالزایی جوانان افتتاح می‌شود، گفت: در هفته دولت فاز 11 پارس‌جنوبی که بیش از 20 سال توسط خارجی‌ها معطل مانده بود، تکمیل و افتتاح شد. همچنین 100 هزار مسکن توسط رئیس‌جمهور تحویل متقاضیان شده است.

به گزارش فرینا، محسن منصوری در مراسم رونمایی از 850 بسته سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که در حاشیه نمایشگاه «روایت خدمت (وعده، وفا)» برگزار شد، افزود: امروز همه نقاط کشور به کارگاه بزرگ سازندگی در بخش‌های عمرانی، اقتصادی، سیاسی و... تبدیل شده و افق‌های بسیار روشنی را در پیش رو داریم. امروز در زمینه رشد اقتصادی کشور بالای 4 درصد هستیم درحالیکه در دولت قبل طی 5 سال این عدد نزدیک به صفر شد.

منصوری گفت: تورم 60 درصد به 47 درصد رسیده است که البته این هم عدد بالایی است که به هیچ وجه قابل قبول نیست. اما این‌که وضعیت کنترل شده و رو به نزول است یک توفیق است و امسال در برنامه‌ داریم تورم را بیشتر کاهش دهیم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که بیان کردن دستاوردهای دولت سیزدهم ساعت‌های زمان می‌برد، اضافه کرد: در دولت سیزدهم رشد نقدینگی از 40 درصد به 25 درصد کاهش یافته است.

منصوری با اشاره به بسته‌های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، گفت: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مسیرهای سرمایه‌گذاری را کوتاه کرده و کیف‌های سرمایه‌گذاری ایجاد شده است.

وی با اشاره به تهیه 850 بسته سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز افزود: به‌عنوان مجموعه دولت تمام قد از این اقدام مناطق آزاد حمایت می‌کند، دستور رئیس‌جمهور است که باید موانع تولید برداشته شود.

نمایشگاه روایت خدمت (وعده،وفا) که در سالن‌های 8 و 9 محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از چهارم شهریورماه دایر شده بود عصر امروز به کار خود پایان داد.

این نخستین بار است که دولت سیزدهم پس از فعالیت 2 ساله خود مهمترین اقدامات و دستاورد‌های دولت مردمی را به نمایش گذاشته است.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو