مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین خبر داد:

معرفی 66 بسته سرمایه‌گذاری «منطقه آزاد قصرشیرین» در نمایشگاه گردشگری سلیمانیه

مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین با اشاره به حضور در نمایشگاه گردشگری سلیمانیه، از ارائه 66 بسته پیشنهادی به سرمایه‌گذاران و فعالین حاضر در این نمایشگاه خبر داد.

به گزارش فرینا، نادر نادری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به حضور در نمایشگاه بین‌المللی سلیمانیه که در حوزه گردشگری برگزار شد، گفت: از شرکت در این نمایشگاه دو هدف اصلی داشتیم که خوشبختانه هر دو هدف محقق شد.

نادری، اولین هدف را معرفی بیشتر ظرفیت‌ها و استعدادهای بالقوه و بالفعل دو مرز رسمی و بزرگ شهرستان قصرشیرین شامل مرزهای خسروی و پرویزخان عنوان کرد و ادامه داد: هدف دیگر ما ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی قصرشیرین به سرمایه‌گذاران بود.

وی، از ارائه 66 بسته سرمایه‌گذاری مطالعه شده به سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی شرکت‌کننده در این نمایشگاه بین‌المللی به ویژه به سرمایه‌گذاران اقلیم کردستان عراق خبر داد و ابراز امیدواری کرد با این امر شاهد جذب سرمایه‌گذاران خارجی در این منطقه باشیم.

مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین، اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در مرز پرویزخان به عنوان مهمترین و نزدیک ترین مرز بین ایران و اقلیم کردستان عراق را از دیگر دستاوردهای سازنده شرکت در این نمایشگاه برشمرد.

نادری با بیان اینکه برنامه‌ریزی مناسبی برای شرکت در این نمایشگاه صورت گرفته بود، نتایج آن را رضایت بخش اعلام کرد و افزود: تلاش کردیم هر روز با برگزاری جلسات و دیدار با مقامات عراقی و همچنین شرکت‌های سرمایه‌گذاری علاوه بر تبادل تجریبات، آنها را با ظرفیت‌های منطقه آزاد قصرشیرین آشنا کنیم. به علاوه در نمایشگاه نیز روزانه میزبان تعدادی از سرمایه‌گذاران، مقامات عراقی و ... بودیم که اقبال خوبی به منطقه آزاد تازه تاسیس قصرشیرین داشتند.

به گفته وی، در حاشیه این نمایشگاه دیدارهای مثبتی نیز با مقامات مختلف از جمله سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه، استاندار سلیمانیه، وزیر گردشگری اقلیم کردستان، مدیرکل حوزه گردشگری اقلیم، معاون وزیر خارجه عراق، رئیس و نایب رئیس اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان اقلیم و تعداد دیگری از مقامات و فعالان اقتصادی عراق به ویژه اقلیم کردستان و سلیمانیه برگزار شد.

مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین در پایان با اشاره به رویکرد حمایتی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور برای برگزاری و حضور در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی، تاکید کرد: این رویکرد در معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بسیار موثر  است.

نمایشگاه بین‌المللی حوزه گردشگری اقلیم کردستان عراق از 26 تا 29 مرداد ماه در سلیمانیه عراق برگزار شد و منطقه آزاد قصرشیرین نیز در کنار هفت منطقه آزاد قدیمی ایران در این نمایشگاه حضور پیدا کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :