توسعه همکاری منطقه آزاد اروند و حوزه هنری در ایام اربعین

لینک کوتاه: freena.ir/detail/67400
ساعت 11:57 شنبه 28 مرداد 1402
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: با امضای تفاهنامه‌ای مشترک، همکاری حوزه هنری و منطقه آزاد اروند در اربعین توسعه می یابد.

به گزارش فرینا، نشست امضای تفاهم‌نامه مشترک فی مابین حوزه هنری و  سازمان منطقه آزاد اروند با حضور علی فروزانفر معاون هنری حوزه هنری، کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، غلامرضا خلیلی‌نیا سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور، هادی زرشناس سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند و سعید لشگری معاون راهبری استان‌های حوزه هنری، در سالن صفارزاده حوزه هنری برگزار شد.

در این نشست معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه حوزه هنری از ارکان مهم انقلاب است و چندسالی است برکاتش در تمام کشور مشهود و امیدوارکننده بوده؛ افزود: زبان هنر در موضوعاتی نظیر اربعین اثرگذاری بسیار زیادی دارد؛ در فضایی که مردم، جوانان و نوجوانان مورد هجوم گسترده‌ فرهنگ بیگانگان قرار گرفته اند ما نیز می بایست ابتکار عمل داشته و دل‌های آنها را به سمت نور هدایت کنیم.

حجت الاسلام هادی زرشناس ادامه داد: حرکت زیبای روایت راهیان در ایام اربعین، اقدام بسیار موثری است و ما امیدواریم که این حرکت جلوه‌ها و قالب‌های دیگری نیز پیدا کند و اقشار مختلف با زبان‌های متفاوتی را نیز مخاطب خود قرار دهد.

حجت الاسلام زرشناس با توضیح اینکه در اربعین صحنه و فضای فرهنگی برای اجراهای هنرمندان پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: امسال ظرفیت ویژه‌ای در مرز شلمچه وجود دارد و ما طبق تفاهم‌نامه میزبان هنرمندان هستیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با یادآوری اینکه خوزستان پایتخت موکب‌ها معرفی می‌شود، گفت: امسال با 500 موکب آماده میزبانی از عاشقان ابا عبداله الحسین‌(ع) هستیم و علاوه بر آن موکب‌های خانگی در خوزستان مثل میزبانان کشورعراق، زائران را به خانه خود دعوت کرده و اسکان مهمانان را برعهده می‌گیرند؛ در واقع مهمان نوازی زائران امام حسین (ع) کار زیبایی است که به صورت خودجوش و مردمی انجام می‌شود.

آخرین اخبار

ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت انتصاب مجدد رییس کمیته امداد
«انزلی» میزبان اولین دوره مسابقات كبدی ساحلی قهرمانی جهان شد
امضای 5 قرارداد به ارزش بیش از 2000 میلیارد و 767 میلیون دلار در منطقه ویژه پتروشیمی
نشست تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه پتروشیمی

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو