مشاور رئیس جمهور:

هدف از حضور مناطق آزاد در نمایشگاه عراق جذب سرمایه گذار و تبادل گردشگر است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/67398
ساعت 12:53 جمعه 27 مرداد 1402
مشاور رئیس جمهور گفت: هدف از حضور مناطق آزاد ایران در نمایشگاه بین المللی گردشگری استان سلیمانیه عراق،‌ جذب سرمایه گذاران حوزه گردشگری و تبادل گردشگر و توریسم است.

به گزارش فرینا،‌ حجت الله عبدالملکی در سمینار صنعت گردشگری با حضور شرکت های و فعالان صنعت گردشگری از کشورهای مختلف در حاشیه نمایشگاه بین المللی سلیمانیه عراق افزود: توسعه سرمایه گذاری در گردشگری و ایجاد زیرساخت ها و نیازهای گردشگران از جمله احداث هتل،‌خطوط حمل و نقل، مراکز تفریحي در مناطق آزاد ایران دنبال می شود. 
عبدالملكي، دومین اقدام این مناطق را تبادل گردشگران و علاقمندان به سفر عنوان کرد و اظهار داشت: تبادل گردشگران خارجی و ایرانی با وجود 7 منطقه آزاد با پتانسیل عالی برای گردشگران می تواند سودآور باشد، لذا در این نمایشگاه به دنبال عقد تفاهم نامه با شرکت ها و فعالان گردشگری برای راه اندازی تورهای گردشگری ترکیبی و تبادل گردشگر هستیم. 
وي اضافه کرد: گردشگری و سیاحت از سفارش های دین اسلام است و تا جایی كه برای انسان ‌ها مقدور باشد اگر می ‌توانند به این كار اقدام كنند زیرا سفر هم باعث تقویت اقتصاد و هم ارتقای فرهنگ ها می شود. 

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه عنصر هیجان انسان ها باید در سفر مدیریت شود اضافه کرد: گردشگری هم باعث تامین عنصر هیجان و تامین آرامش جوامع و هم باعث سود آوری اقتصادی می شود لذا باید در این عرصه سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد.

***رونق گردشگری نیازمند همکاری و هم افزایی کشورها است

عبدالملكي با بیان اینکه رونق گردشگری که سود اقتصادی برای هر کشوری دارد نیازمند همکاری و هم افزایی کشورهای منطقه است گفت: تحقق اهداف صنعت گردشگری به عنوان مهمترین محور توسعه کشورها بسیار اهمیت دارد لذا در راه اندازی گردشگری سلامت،‌ ورزشی،‌خرید و ... همکاری می کنیم.

وي با بیان اینکه خاورمیانه به واسطه وجود ادیان و مهد پیامبران بیشترین آثار تاریخی و گردشگری را دارد افزود: طبیعت بکر، جغرافیای عالی و آثار تاریخی ایران بهترین هدف و مقصد گردشگری را شکل داده و  که می تواند در اقتصاد تاثیر فراوانی داشته باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو